مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: فوق‌تخصص اعصاب و انحرافات چشم گفت: بیماری‌هایی همچون ام‌اس، سکته‌های چشمی، افزایش فشار داخل مغز و سن بالا می‌توانند سبب دوبینی شود.

سکته چشم

به گزارش ایرنا ، مصطفی سلطان سنجری افزود: دوبینی معمولا نشانه‌ای از بیماری‌های مغز و اعصاب و آسیب به اعصاب حرکتی چشم است؛ بنابراین این مساله باید جدی گرفته شود و فرد حتما به متخصص چشم مراجعه کند که پس از آن در صورت نیاز به متخصص مغز و اعصاب نیز ارجاع داده می‌شود.

سکته چشمی حمله ای است ناگهانی و شدید که به بینایی آسیب وارد می‌کند. به گوش خیلی از ما سکته‌های مغزی و قلبی آشناتر است و می‌دانیم در اثر سکته، ناگهان کارکرد بافت موردنظر مختل می‌شود اما گاهی متخصصان چشم، به بیمار می‌گویند دچار سکته چشمی شده است.

چشم پزشک‌ها، به خصوص متخصصان شبکیه، اصطلاح سکته چشمی را برای چند بیماری ازجمله انسداد شریان مرکزی شبکیه، انسداد ورید مرکزی شبکیه یا شاخه های آن و آسیب عصب به کار می‌برند. وقتی به بیماری گفته می‌شود سکته چشمی کرده، یعنی به یکی از این سه مشکل دچار شده است که هر کدام درمان‌ها و علائم متفاوتی دارند.

وی اظهار داشت: درمان دوبینی به صورتی است که در گام نخست باید علت این مشکل پیدا شود و پس از آن درمان صورت گیرد که به همین منظور تزریق بوتاکس و اعمال جراحی بعد از رفع بیماری زمینه‌ای توسط چشم ‌پزشکان، متناسب با شرایط جسمانی بیمار انجام می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: افراد در مورد بیماری‌های چشمی به هیچ عنوان نباید خوددرمانی کنند؛ چراکه این مساله می‌تواند عوارض مختلفی را به همراه داشته باشد. بنابراین هنگام بروز مشکلات چشمی در بزرگسالان یا کودکان حتماً باید چشم‌پزشک، چشم فرد را مورد ارزیابی و بررسی و سپس درمان قرار دهد.

کد خبر 414671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha