همشهری آنلاین: افزایش قابل توجه شمار مهاجران ونزوئلایی که این کشور را به دلیل مشکلات اقتصادی و آشفتگی‌های سیاسی ترک می‌کنند به نقطه بحرانی نزدیک شده و قابل مقایسه با بحران مهاجران در منطقۀ مدیترانه است.

مهاجران ونزوئلایی

به گزارش يورو نيوز، جوئل میلمن، سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت این خبر را جمعه دوم شهريور اعلام كرد.

بنا بر اين گزارشف بیش از ۱.۶ میلیون ونزوئلایی از سال ۲۰۱۵ میلادی تا کنون این کشور را ترک کرده و روانۀ کشورهای همسایه شده‌اند.

این موج رو به رشد، دیگر کشورهای آمریکای لاتین را که خود دست به گریبان مشکلات اقتصادی هستند به واکنش واداشته و منجر به آن شده است که برخی از آنها سیاست‌های سختگیرانه‌ای را در قبال ونزوئلایی‌های گریزان از دولت نیکلاس مادورو به اجرا بگذارند.

از جمله دولت‌های پرو و اکوادور اعلام کردند که علاوه بر سخت‌تر کردن قوانین پذیرش این مهاجران، از این به بعد تنها به افرادی اجازۀ عبور از مرز را می‌دهند که به جای کارت ملی، گذرنامه داشته باشند.

برزیل نیز به بهانۀ حملات شبه نظامیان در این کشور، از پذیرش صدها ونزوئلایی سر باز زد.

با ادامۀ این سختگیری‌ها و سرگردانی مهاجران در مرزها، روز پنج‌شنبه سازمان بین‌المللی مهاجرت همچنین آژانس پناهندگان سازمان ملل مشترکاً از کشورهای آمریکای لاتین خواستند تا ورود مهاجران ونزوئلایی را به کشورشان تسهیل کنند.

پرو می‌گوید اگرچه برخی از ونزوئلایی‌ها از جمله والدینی که کودک به همراه دارند، زنان باردار و بیماران را از ارائه گذرنامه معاف می‌کند اما با توجه به نگرانی‌های امنیتی و حفظ نظم داخلی، شناسایی هویت افراد ضروری است تا از ورود مجرمان به خاک پرو جلوگیری شود.

قرار است مقامات کلمبیا، اکوادور و پرو هفته آینده در بوگوتا، پایتخت کلمبیا نشستی برای بررسی این موضوع تشکیل دهند.

کد خبر 414561

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha