همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت از استقرار سامانه جامع وقت‌دهی الکترونیک در درمانگاه‌های تخصصی وزارت بهداشت خبر داد.

نوبت دهی در درمانگاه

دکتر علیرضا عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، از اقدام وزارت بهداشت در راستای ساماندهی وضعیت وقت‌دهی و پذیرش درمانگاه‌های تخصصی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: در راستای تکریم بیماران و مراجعین درمانگاه‌های تخصصی و به دنبال دستور وزیر بهداشت مبنی بر ساماندهی نوبت‌دهی‌ها در این مراکز، نسبت به این کار از طریق استقرار سامانه جامع وقت‌دهی در درمانگاه‌های وزارت بهداشت اقدام شد.این اقدام در راستای ساماندهی وضعیت پذیرش و نوبت‌دهی در درمانگاه‌های تخصصی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه زیرساخت الکترونیکی کردن فرآیندهای درمانگاهی به خصوص در زمینه وقت‌دهی فراهم و امکان‌پذیر است، افزود: باید توجه کرد که این اقدام در راستای تامین حقوق و جلب رضایت بیماران و ارتقاء کیفیت خدمات درمانگاهی انجام شده است. در این زمینه دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف شده‌اند در سال جاری، نوبت‌دهی‌های حضوری را برای رفاه حال عموم بیماران کاهش داده و از طریق ایجاد سامانه جامع وقت‌دهی الکترونیک آن هم با قابلیت‌های ساده و کاربری آسان، برنامه‌ریزی کنند.

عسگری با بیان اینکه بخشنامه و دستورالعمل این موضوع به معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال شده، افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید برای وقت‌دهی و پذیرش بیماران ارجاعی از اورژانس، بیماران سالمند، افراد ناتوان و مراجعه‌کنندگان سرپایی با شرایط خاص مانند افرادی که از راه‌های دور، شهرستان‌ها و روستای‌های مجاور آمده‌اند، تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: در عین حال باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که فرایند دریافت نوبت مجدد برای بیماران ارجاعی به سایر تخصص‌ها و مراجعات بعدی بیماران به درمانگاه با تشخیص پزشک معالج تسهیل شود.به‌گونه‌ای که قرار نباشد بیماران در لیست انتظار قرار گرفته و یا نیاز به دریافت نوبت مجدد از طریق سامانه باشد.

عسگری گفت: از طرفی باید امکان قرار گرفتن بیماران در لیست انتظار درمانگاه‌های تخصصی در زمان تکمیل ظرفیت لازم ایجاد شود.

کد خبر 414529

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha