مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری تهران از احداث کارخانه تبدیل نخاله ساختمانی به مصالح مورد نیاز با ظرفیت سه هزار و سیصد تن نخاله ساختمانی با همکاری یک شرکت خصوصی در شهریور ۹۷ جاری خبر داد.

به گزارش سايت سازمان مديريت پسماند، اين خبر در جلسه ای با حضور سیدمحمود میرلوحی، رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای شهر تهران، آرش میلانی، عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، رضا عبدلی، مدیر عامل و جمعی از مدیران و معاونین سازمان اعلام شد.

در اين جلسه در خصوص طرح‌های زیست محیطی سازمان و راه‌های ارتقاء مدیریت پسماند با تعامل و همکاری شورای اسلامی شهر تهران به بحث و تبادل نظر پرداختند.

رضا عبدلی با اشاره به مدیریت 9000 تن زباله شهر تهران و ضرورت کاربرد روش‌های اساسی و نوین در ساماندهی این حجم از پسماند، انجام صورت وضعیت الکترونیک، برنامه‌های فرهنگی سازمان از قبیل تفکیک پسماند در مبدا، کم حجم سازی، کاهش رطوبت و کاهش تولید پسماند را از اقدامات جاری سازمان در زمینه مدیریت بهینه پسماند اعلام کرد.

 عبدلي گفت: طرح در دست اقدام تجمیع پیمانکاران خدمات شهری جمع‌آوری پسماند خشک و تر و اجرای پایلوت آن در مناطق 13، 21 و 22 ، تعیین تکلیف پسماندهای بهداشتی-درمانی، ساماندهی تولید کمپوست، ساماندهی پسماندهای حجیم، تصفیه شیرابه پسماند با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی و همچنین ساماندهی وضعیت قراردادها را از جمله فعالیت های جاری سازمان مديريت پسماند است.

در ادامه جلسه، سیدمحمود میرلوحی با اشاره به این که اصل مهم در مدیریت پسماند بهبود شاخص‌های زیست محیطی و ارتقاء بهداشت عمومی شهروندان است، خاطر نشان کرد: پس از رعایت موارد زیست‌محیطی در نظر گرفتن بعد اقتصادی مدیریت پسماند از نظر تشویق پیمانکاران و جذب ایشان درفعالیت‌های مرتبط با سازمان مدیریت پسماند از اهمیت بالایی برخوردار بوده و از طرفی شهروندان نیز در صورت علم به جنبه اقتصادی آن همکاری بیشتری نیز با این سازمان خواهند داشت.

او با تاکید بر عدم انحصار در مدیریت پسماند شهر تهران افزود: با دید کارشناسانه و در نظر گرفتن دو عامل مهم دانش فنی و دارایی و تجهیزات کامل جهت مدیریت پسماند در حوزه مشخص، بین پیمانکاران متقاضی رقابت ایجاد شود.

آرش میلانی، عضو دوره پنجم شورای شهر تهران، با اشاره به حضور در جلسات متعدد با این سازمان و استمرار این جلسه‌ها گفت: کمیته نظارت بر آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت پسماند با هدف تعیین جهت‌گیری‌های فرهنگی و شیوه‌های آموزشی و برنامه‌ریزی براي استفاده از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی و جلب مشارکت حداکثری که مصوبه شورا بوده است را پیگیری کرده و البته مواردی هم در حال انجام است.

ميلاني در ادامه با تاکید بر هدایت و نظارت جدی شورا از کمیته فرهنگی و آموزشی اظهار داشت: در راستای ارتقای فرهنگ مدیریت پسماند بین شهروندان و با هدف جلب مشارکت حداکثری ایشان در این فرآیند؛ از توان و مساعدت معاونت اجتماعی و فرهنگی و ستاد توانمندسازی شهرداری تهران نیز استفاده كنيد.

در ادامه شهرام فیروزی، مشاور عالی و سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی سازمان در ادامه گفت: سازمان مدیریت پسماند در راستای به ثمر رساندن اهداف و رسالت‌های خود و با هدف بسط و گسترش مدیریت بهینه پسماند و ارائه راهکارها و اطلاعات مورد نیاز در 4محور اصلی کاهش تولید پسماند، کم حجم سازی، آبگیری و تفکیک پسماند در مبدا بین شهروندان نیاز به تعامل و مشارکت بخش ها و حوزه های مختلف شهرداری تهران ، مداخله ثمربخش گروه‌های مردمی و سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و زیست محیطی از جمله رسانه ملی خواهد داشت تا انتقال آموزه‌های این سازمان به شهروندان مطلوب‌تر انجام شود.

علی رضا شریفی فرد، معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق نیز با ارائه توضیحاتی در زمینه میزان سرانه تولید پسماند در شهر تهران و درصد تفکیک پسماند در مبدا بر تلاش این سازمان در دو بخش اجرایی و آموزشی در زمینه افزایش آمار تفکیک پسماند در مبدا تاکید کرد.

کد خبر 414168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha