زندگی‌مان شده گوشی، تلویزیون، غذا، خانه و یک دور مختصر و کوتاه در شهر. خسته شده‌ام. این است تابستانی که با شنیدن اسمش دلمان ضعف می‌کرد؟

دوچرخه شماره ۹۳۷

اگر تابستان اين است، من ماه مهر را ترجيح مي‌دهم. شايد بگويي همين‌که از درس‌خواندن دور هستيم، نعمت است، ولي اين‌قدر حوصله‌ام سر رفته که به اول مهر راضي شده‌ام.

تابستان بايد شاد بود، سفر کرد، لباس‌هاي رنگي پوشيد و کنار درياي آبي قدم زد و غرق لذت شد. تابستان يعني خنده‌هاي از ته دل، يعني سه‌ماه را از عمق وجود خوشحال و شاد زندگي‌کردن.

پريسا دارابي، 16ساله از بروجرد

 

 

  • شيرين‌ترين فصل سال

دلم مي‌خواهد گاهي تابستان را بغل كنم. شيرين‌ترين فصل سال انگار از بقيه‌ي فصل‌ها دوست‌داشتني‌تر است؛ روزهايي که آفتاب، دامن بلندش را وسط اتاق پهن مي‌کند و شب‌هايي که صداي خنده‌ي بچه‌ها تا ديروقت از پارک محله به‌گوش مي‌رسد.

تير ماه هنوز رد پاي بهار را دارد و مرداد عرق ريختن‌ها شروع مي‌شود؛ روزهاي بلند و داغ. کم‌کم شهريور قدم به خانه‌هايمان مي‌گذارد و مي‌شود حسودي‌هاي پاييز را در هواي خنک عصرهاي شهريور حس کرد. کم‌کم مي‌شود دست‌هاي مهر را تماشا كرد که برگ‌هاي زرد و نارنجي درختان را زير پايمان مي‌ريزد.

الهه زواره‌ييان از تهران

 

 

  • تابستان جذاب

تابستان براي بچه‌محصل‌ها هميشه متفاوت است. شايد به‌خاطر اين‌که صبح‌ها، لنگ ظهر بيدار مي‌شويم. شايد به‌خاطر کتاب‌هاي داستان و شعري است که مي‌خوانيم يا براي سفرهايي که مي‌رويم و چيز‌هاي تازه‌اي که کشف مي‌کنيم و ياد مي‌گيريم.

شايد هم براي دوچرخه‌سواري، رفتن به سينما و تئاتر، گردش در پارک‌ها و خوردن بستني‌قيفي باشد؛ اما هرچه هست، خوش است.

اين را مي‌دانم که روزهاي تابستان‌هاي نوجواني، خاطره مي‌شود و با ورق‌زدن آلبوم قديمي، لبخند مي‌زنيم و براي لحظه‌اي حالمان خوب مي‌شود و مي‌گوييم: «چه زود گذشت! اين عکس مال تابستان 97 بود.»

پريساسادات مناجاتي 15ساله از کرج 

تصويرگري: پرنيان محمدنژاد از تهران

کد خبر 413951

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha