همشهری‌آنلاین: دبیرکل حزب‌الله لبنان سفر رییس جمهوری آمریکا به منطقه را محکوم کرد و این رویداد را نقطه سیاهی در تاریخ عرب و مسلمانان دانست.

به گزارش ایرنا از بیروت، سید "حسن نصر الله" چهارشنبه شب طی سخنانی افزود جرج بوش در آغاز سفرش به اسراییل با توصیف این که ایران دشمن است و نه اسراییل در صدد فریب دادن اعراب برآمد.

نصرالله افزود رییس جمهوری آمریکا با ادعای حمایت از اعراب به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس بزرگترین فریب و خدعه را در تاریخ منطقه به نمایش گذاشت.

دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت بوش به دلیل حمایت کامل از اسراییل جنایتکار ،دشمن اصلی فلسطینیان و اعراب است و با فریبکاری وانمود می‌کند که می‌خواهد از اعراب در برابر دشمن فرضی حمایت کند.

رییس جمهوری آمریکا که در نخستین مرحله از سفر خاورمیانه‌ای خود روز چهارشنبه وارد فلسطین اشغالی شد[جرج بوش وارد تل‌آویو شد] در بدو ورود خود تاکید کرد که رژیم صهیونیستی جایگاه خاصی برای آمریکا و در سیاست‌های آن دارد و کمک‌های آمریکا به اسراییل ادامه خواهد یافت.

بوش قرار است امروز عازم رام‌الله در کرانه باختری شود تا با محمود عباس شریک اسراییل در گفت وگوهای به اصطلاح صلح خاورمیانه گفت و گو داشته باشد.

سفر بوش به منطقه خاورمیانه با موجی از مخالفت‌های مردم منطقه به ویژه فلسطین روبرو شده است.

کد خبر 41378

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز