چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرناندو آلونسو با سابقه دو قهرمانی در رقابت‌های فرمول یک در پایان فصل جاری از دنیای اتومبیلرانی حرفه‌ای کناره‌گیری می‌کند.

فرناندو آلونسو

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از پرس اسوسيشين، راننده 37 ساله و اسپانيايي تيم مك‌لارن اعلام كرد «پس از 17 سال فوق‌العاده در يك ورزش شگفت‌انگيز» از دنياي قهرماني فرمول يك خارج مي‌شود اما در عين حال به تعهد خود براي قهرماني با تيم مك‌لارن در فصل جاري رقابت‌هاي فرمول يك متعهد است و «با تعهد و عشقي بيش از هميشه» اين فصل را به پايان مي‌رساند.

قهرمان پيشين جهان در اين باره گفت: «زمان تغيير فرارسيده است. من از تمام دقايق اين 17 فصل باورنكردني لذت بردم و زبانم براي سپاسگزاري از تمام كساني كه اين لحظه‌ها را برايم خاص كردند، كوتاه است. مي‌خواهم از همه بچه‌هاي مك‌لارن تشكر كنم. قلب من تا هميشه با آنها مي‌ماند و مي‌دانم و اطمينان دارم در فصل‌هاي آينده بهتر و پرقدرت‌تر بازمي‌گردند. با اين حال، فصل را با تعهد و اشتياقي بيشتر ادامه مي‌دهم و بعد سراغ دنيايي ديگر مي‌روم.»

تيم مك‌لارن هم با انتشار بيانيه‌اي در سايت خود تاييد كرد كه آلونسو سال 2019 عضو اين تيم نخواهد بود. راننده اسپانيايي 17 فصل در رقابت‌هاي فرمول يك حضور داشت كه پنج فصل اخير آن در مك‌لارن بود. او با دو قهرماني فرمول يك (پايان فصل)، 32 مقام اولي در رقابت‌هاي جايزه بزرگ، 22 بار شروع از خط اول مسابقه و 97 بار قرار گرفتن روي سكو از بزرگ‌ترين چهره‌هاي دنياي اتومبيلراني و فرمول يك بود.

آلونسو در 2005 با 24 سال سن به جوان‌ترين قهرمان فرمول يك (تا آن زمان) تبديل شد و سه بار هم عنوان نايب‌قهرماني را به دست آورد. او سال بعد هم همراه تيم رنو به مقام قهرماني رسيد و با اولين قهرماني‌اش به پنج سال حكمراني ميشاييل شوماخر و تيم فراري در اين رقابت‌ها پايان داد. پيوستن به مك‌لارن در 2007، بازگشت به رنو در 2008، رفتن به فراري پس از دو سال و پيوستن دوباره به مك‌لارن پس از چهار سال كارنامه 17 سال حضور او در عرصه ورزش حرفه‌اي است.

قهرمان نامدار اسپانيايي نخستين بار در 2001 با جايزه بزرگ استراليا وارد رقابت‌هاي فرمول يك شد و از هواداران سرشناس تيم فوتبال رئال‌مادريد است. آلونسو ملقب به ال‌ننو با خودروي شماره 14 مسابقه مي‌داد و به احتمال فراوان از سال آينده در رقابت‌هاي ايندي‌كار آمريكا شركت مي‌كند.

کد خبر 413731

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha