همشهری‌آنلاین: مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران با اشاره به این‌که در بدنه وزارت کشور برای توسعه مراکز سیار معاینه فنی به مشکل خوردیم، اظهار کرد: از آبان ماه امسال معاینه فنی در کل شهر تهران به‌صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته چک می‌شود.

نواب حسيني‌منش، مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران در جلسه کاهش آلودگی هوای استان تهران گفت: از تاریخ اول آبان ماه امسال مرحله دوم طرح LEZ اجرا می‌شود. تا اجرا شدن این مرحله چک کردن معاینه فنی در کل شهر تهران توسط دوربین‌ها به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته اجرا می‌شود.

حسینی‌منش افزود: از پلیس و وزارت کشور می‌خواهیم که شرایط را طوری فراهم کنند که بتوانیم استعلام خودروهای ترددی در تهران را بگیریم. در حال حاضر حدود دو میلیون خودرو در تهران تردد می‌کنند اما ما می‌توانیم تنها استعلام حدود ۵۰۰ خودرو را بگیریم.

او با بیان این‌که نیازمند افزایش ظرفیت سامانه استعلامی هستیم، تصریح کرد: طی دو سال گذشته حدود چهار میلیون تخلف معاینه فنی توسط دوربین‌ها ثبت شده است.سال گذشته حدود یک میلیون و ۵۷۰ هزار معاینه فنی انجام شد.تعداد مراکز معاینه فنی در شهر تهران هنوز محدود است. ما برنامه‌هایی برای توسعه مراکز معاینه فنی در تهران داریم ولی به علت گرانی زمین امکان اینکه بتوانیم مراکز معاینه فنی را افزایش دهیم بسیار سخت است.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران با بیان این‌که سال گذشته پیشنهاد احداث مراکز معاینه فنی سیار را در تهران دادیم، اظهار کرد: متاسفانه در بدنه وزارت کشور برای توسعه مراکز معاینه فنی سیار به مشکل برخورد کردیم و کد سیمفا به ما تحویل ندادند.

 او گفت: یکی از کارهای مهم در شهر تهران اجرای طرح LEZ بود. براساس مصوبه شورای عالی ترافیک کشور قرار بود از ابتدای مهرماه ۹۵ مرحله اول طرح LEZ را در شهر تهران اجرا کنیم. این کار در آبان ماه سال ۹۵ اتفاق افتاد و تا امروز در شهر تهران در قالب زوج و فرد و طرح ترافیک اجرایی شد.

نواب حسيني‌منش ادامه داد: مرحله دوم این طرح قرار بود دو ماه پس از اجرای مرحله اول شکل بگیرد ولی متاسفانه مرحله دوم عملیاتی نشد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران با بیان اینکه LEZ اولین پروژه بین‌دستگاهی بود، تصریح کرد: تاثیر طرح LEZ در تهران قابل توجه است. کل مراجعات خودروها به مراکز معاینه فنی در سال ۹۴، ۳۸۰ هزار خودروی یونیک بود. در سال ۹۶ این تعداد به یک میلیون و ۷۰ هزار خودرو رسید و این کوچکترین عملکرد طرح LEZ در تهران بود و باعث شد که تعداد خودروهایی که معاینه فنی دارند در شهر تهران سه برابر شود.

حسینی منش در ادامه با بیان این‌که کل خودروهایی را که در سال گذشته به سبب آلایندگی در تهران شناسایی و اصلاح کردیم بالغ بر ۳۰۰ هزار خودرو بود، اظهار کرد: با عملیاتی شدن معاینه فنی برتر در تهران در بهمن سال گذشته تا امروز بالغ بر ۱۵۰ هزار خودرو موفق به دریافت معاینه فنی برتر شده‌اند. این تعداد نشان دهنده این است که این خودروها از خودروهای دیگر آلایندگی کمتری تولید می‌کنند.

او ادامه داد: وقتی معاینه فنی برتر اجرا شد ۵۵ درصد از خودروهایی که زیر چهار سال سن داشتند معاینه فنی را پاس کردند و این نشان می‌دهد که خودروهای نوشماره زیر چهار سال حدود ۴۵ درصد موفق به پاس کردن معاینه فنی برتر نشدند.

کد خبر 413395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha