همشهری آنلاین: هفتاد و یکمین جشنواره فیلم لوکارنو با اهدای جایزه یوزپلنگ طلایی بهترین فیلم به «سرزمین رویایی» از سنگاپور به پایان رسید.

برنده یوزپلنگ طلایی لوکارنو

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين، دومين تجربه كارگرداني سيو هوا يو به نخستين فيلم سنگاپوري در تاريخ 71 ساله لوكارنو تبديل شد كه توانسته برترين جايزه اين رويداد مهم سينمايي را از آن خود كند. داستان «سرزمين رويايي» درباره يك مامور پليس است كه بايد در سنگاپور صنعتي دنبال يك مهاجر گمشده بگردد. كشورهاي فرانسه و هلند در توليد اين پروژه سنگاپوري مشاركت داشتند و لونا كووك چيني در آن ايفاي نقش كرده است.

امسال در مجموع 239 فيلم در بخش‌هاي مختلف لوكارنو به نمايش درآمد و هيات داوران به رياست جيا ژانك‌كه، فيلمساز نامدار چيني جايزه ويژه خود را به يولاند زوبرمن براي مستند فرانسوي «ام» اهدا كرد. جايزه يوزپلنگ بهترين كارگردان به دومينگا سوتوماير از شيلي براي «براي جوان مردن خيلي دير است» رسيد. سومين تجربه كارگرداني سوتوماير داستان سه كودك را روايت مي‌كند كه در 1990 براي رسيدن سال نو آماده مي‌شوند.

آندرا گوتي براي بازي در «آليس تي» به كارگرداني رادو مونتيان جايزه بهترين بازيگر زن را برد و جايزه بهترين بازيگر مرد به كي جوبونگ براي بازي در «هتل كنار رودخانه» به كارگرداني هونگ سانگ-سو اهدا شد. اين فيلمساز اهل كره جنوبي سه سال پيش جايزه يوزپلنگ طلايي بهترين فيلم را با خود به خانه برده بود. جايزه فيلم برگزيده تماشاگران هم پيش از نمايش فيلم اختتاميه به «بلكككلنزمن» به كارگرداني اسپايك لي اهدا شد.

كارلو شاتريان، مدير هنري جشنواره لوكارنو در آخرين ساعت‌هاي حضور در اين سمت با اشاره به درخشش زنان فيلمساز در اين دوره گفت: «از 25 جايزه‌اي كه امسال اهدا شد، 12 جايزه به زنان رسيد از جمله دو فيلمساز زن سوئيسي. جشنواره هفتاد و يكم بار ديگر ثابت كرد لوكارنو جايي است كه در آن مي‌توان براي آينده سرمايه‌گذاري كرد.» شاتريان از سال آينده مدير هنري جشنواره برلين خواهد بود.

کد خبر 413392

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha