چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

مدت‌هاست که زعفران در سفره‌های ایرانی نایاب شده و کمتر کدبانویی در طبخ غذاها یش از خورشت گرفته تا شله زرد آسوده خاطر سراغ زعفران می‌رود

چون همه می‌دانند که عیار طلای خراسان بالا رفته و قیمت هر کیلو از آن به 2میلیون تومان هم رسیده است.

همین چند روز پیش مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی زعفران کاران ایران در آستانه آغاز ماه محرم و رونق گرفتن پخت و پز غذاهای نذری اعلام کرد قیمت هر کیلو از این محصول 200هزار تومان کاهش یافته بنابراین باز هم می‌توان به بازگشت زعفران به سفره‌ها امیدوار بود اما این خبر خوشی است که نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران چندان قابل استفاده نمی‌داند.

علی شریعتی مقدم در گفتگو با همشهری می‌گوید: این کاهش با مبنا قراردادن سقف قیمت دو میلیون تومان محاسبه شده اما باتوجه به قیمت میانگین در حال حاضر قیمت هر کیلو زعفران 100هزارتومان کاهش یافته است.

او در ادامه کف و سقف قیمت زعفران در بازار را به ترتیب یک  میلیون و 650و یک میلیون  و 850 هزار تومان اعلام می‌کند و هشدار می‌دهد که احتمالا نگرانی مردم از گرانی زعفران در ماه محرم حادثه‌ساز خواهد بود.

شریعتی مقدم می‌گوید: حجاج خانه خدا باتوجه به گرانی زعفران در بازگشت از عربستان افزودنی‌ها و رنگ‌های شیمیایی را به عنوان جایگزین همراه خود آورده‌اند که مجوز استفاده ندارند و اغلب باعث بروز حساسیت می‌شوند.

کد خبر 41339

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز