همشهری آنلاین: ماریت ریسنبیک و کارلو شاتریان پیش از نشستن روی صندلی مدیریت هفتادمین دوره جشنواره فیلم برلین با یک چالش بزرگ از سوی آکادمی اسکار مواجه شده‌اند.

جشنواره فیلم برلین

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين، تصميم اخير آكادمي اسكار براي تغيير زمان برگزاري مراسم اهداي جوايز سال 2020 به روز 9 فوريه شايد بيش از همه به ضرر جشنواره برلين تمام شود؛ رويدادي كه سال آينده شش تا 16 فوريه برگزار و هفته اول آن با مراسم اسكار همزمان مي‌شود. ناگفته پيداست توجه تمام سينمادوستان به اصل و حاشيه اسكار جلب خواهد شد و برليناله ناخواسته زير سايه مهم‌ترين جايزه سينماي جهان قرار مي‌گيرد.

ريسنبيك و شاتريان كه پس از جشنواره برلين 2019 به ترتيب مديريت اجرايي و مديريت هنري اين رويداد مهم را بر عهده مي‌گيرند، حالا با يك چالش بزرگ مواجه شده‌اند. اين در حالي است كه ديتر كاسليك، مدير فعلي برليناله هم از تغيير تاريخ برگزاري مراسم اسكار غافلگير شده و اعتراف كرده نمي‌دانسته مديران آكادمي اسكار چنين تصميمي مي‌گيرند. او معتقد است مديران تازه برلين بايد هر چه زودتر درباره تغيير زمان برگزاري جشنواره دو سال ديگر به نتيجه برسند.

جشنواره فيلم برلين زمستان گذشته تحت تاثير بازي‌هاي المپيك زمستاني پيونگ‌چانگ در كره‌جنوبي به نيمه دوم فوريه منتقل و 15 تا 25 دومين ماه زمستان برگزار شد. هر چند امسال به همان تاريخ آشناي هميشگي بازمي‌گردد و شصت و نهمين دوره آن هفت تا 17 فوريه 2019 برگزار مي‌شود. بسياري از چهره‌هاي مهم صنعت سينماي جهان از چند روز مانده به مراسم اهداي جوايز اسكار به لس‌آنجلس مي‌روند تا در جشن‌ها و برنامه‌هاي مربوط به آن شركت كنند.

جشنواره برلين پيش از اين هم با مشكلي مشابه مواجه شده و براي در امان ماندن از آسيب‌هاي همزماني با اسكار تاريخ برگزاري خود را تغيير داده بود. به نظر مي‌رسد سال 2020 هم صرفا عوض كردن زمان مي‌تواند برليناله را از سايه اسكار خارج كند. مراسم اهداي جوايز بفتا هم معمولا تحت تاثير اسكار قرار مي‌گيرد و مديران آكادمي بفتا هم چاره‌اي جز گردن نهادن به تصميم‌هاي مديران آكادمي اسكار ندارند.

کد خبر 413292

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha