چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایوان دوکه که اخیرا در انتخابات کلمبیا پیروز شد با قول متحد کردن کشور و بهبود وضعیت اقتصادی به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد کرده است.

رئیس جمهور جدید کلمبیا سوگند یاد کرد

به گزارش بي بي سي، او که یک محافظه کار تازه وارد در عالم سیاست است در ماه ژوئن پس از مبارزاتی تفرقه انگیز با پیروزی مقابل رقیب چپگرای خود، گوستاوو پترو، انتخاب شد.

این وکیل سابق در نطق تحلیف خود قول اعمال اصلاحاتی برای مقابله با فساد و احیای اقتصاد را داد.

او همچنین وعده داده است که توافق صلح با شورشیان سابق، فارک، را اصلاح خواهد کرد.

خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهور قبلی، آقای دوکه را ترغیب کرده است به این توافق احترام بگذارد. توافق صلح در سال ۲۰۱۶ برای پایان دادن به پنج دهه جنگ بی رحمانه داخلی این کشور امضا شد.

نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا، فارک، اکنون تبدیل به یک حزب سیاسی شده و نام خود را به "نیروی مشترک آلتراناتیو انقلابی" تغییر داده است. شماری از اعضای این گروه ماه پیش به عنوان بخشی از شرایط صلح - که نمایندگی سیاسی برای این گروه را تضمین می کند - به عضویت پارلمان درآمدند.

آقای دوکه گفته است که به فرآیند صلح متعهد است، اما فارک را به مماشات با چریک های سابقی که متهم به جنایات جنگی هستند متهم می کند.

آقای دوکه همچنین از نیاز به ترمیم کشور بعد از انتخابات شدیدا تفرقه انگیز سال جاری حرف زد.

او که نامزد حزب "دمکراتیک میانه" است در ماه ژوئن با ۵۴ درصد آرا در دور دوم برنده شد.

او قول کاهش مالیات و تقویت سرمایه گذاری در اقتصاد کلمبیا را داده است، مواضعی که برای بخش کسب و کار بسیار دوستانه تلقی می شود.

آقای دوکه که ۴۲ سال دارد جوانترین رئیس جمهور منتخب کلمبیاست و مستقیما از طرف آلوارو اوریبه ولز، رهبر حزبش که از ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰ رئیس جمهور کلمبیا بود، برای نامزدی انتخاب شده بود.

مارتا لوسیا رامیرز معاون آقای دوکه اولین زنی است که در کلمبیا به این سمت می رسد.

آقای دوکه درحالی به قدرت می رسد که تنش ها با ونزوئلا، همسایه کلمبیا، به اوج رسیده است.

پیشتر در هفته جاری نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهور قبلی کلمبیا، را به دست داشتن در تلاشی ظاهری برای ترور او در یک رویداد نظامی در کاراکاس متهم کرد.

بوگوتا این اتهام را بی پایه خوانده است.

کد خبر 413111

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha