همشهری آنلاین: سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه ایران ضامن امنیت تنگه هرمز است، اظهار داشت: امنیت تنگه هرمز با قدرت مسلط این منطقه که ایران است، ارتباط دارد و اگر کاری در منطقه خلیج فارس انجام می دهیم، برای برقراری امنیت است.

ابوالفضل شکارچی

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی در حاشیه برگزاری یادواره سرلشکر خلبان شهید «عباس بابایی» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ضامن امنیت منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است و بنا نیست جز ما کسی در خصوص امنیت این منطقه صحبت کند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پاسخ به سوالی مبنی بر شائبه ورود سپاه پاسداران به مسائل سیاسی گفت: سپاه اصلاً به مسائل سیاسی ورود پیدا نکرده است؛ سپاه به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند و به عنوان یکی از ارکان قدرت نظام باید در مواقعی خاص اعلام موضع کند تا دشمن مواضع ما را بداند و به اقتدار ما پی ببرد.

سردار شکارچی تصریح کرد: دشمن قدرت ما را خوب شناخته است؛ آنها بیش از آنچه که امروز حرف می‌زنند، قدرت ما را می‌شناسند و به همین دلیل است که وحشت دارند.

وی خاطرنشان کرد: مواضع سپاه و کل فرماندهان نیروهای مسلح خوب است و ای کاش سیاسیون به قدرت ارزشمند این نظام اعتماد داشته باشند و در برابر دشمن سر خم نکنند. طبیعی است که برخی از سیاسیون می‌خواهند گردن خود را در برابر دشمن کج کنند و گردن مردم ما را زیر چکمه‌های دشمن ببرند؛ اما کسی به آنها این اجازه را نخواهد داد.

سی‌ و یکمین سالگرد شهادت امیر سرلشکر خلبان «عباس بابایی» و یادواره این شهید والامقام صبح امروز دوشنبه با حضور خانواده وی، در مرکز آموزش‌های هوایی شهید خضرایی تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سردار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، امیر «ابراهیم گلفام» جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات ستادکل نیروهای مسلح و امیر «فرج‌الله برات‌پور» خلبان بازنشسته نیروی هوایی از جمله چهره‌های حاضر در این مراسم بودند.

روز 15 مرداد سالگرد شهادت سرلشکر خلبان شهید «عباس بابایی» امیر سرافراز نیروی هوایی ارتش اسلام است؛ او یک مبارز بود و برای مقابله با دشمن بعثی همچون پرنده ای پرصلابت در آسمان ایثار و شهادت پرواز می کرد. این شهید بزرگوار در هنگام شهادت 37 سال داشت.

سرلشکر بابایی اسوه ای بود که از کودکی تا واپسین لحظات عمر گرانقدرش همواره با فداکاری و ایثار زندگی کرد و سرانجام نیز در روز عید قربان، به آرزوی بزرگ خود که نوشیدن شربت شیرین شهادت بود، نائل شد.

کد خبر 412857

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha