سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

گروه اقتصادی: با ادامه سرما و تشدید سرمای هوا در استان‌های تهران، مازندران، اردبیل و لرستان به‌صورت پراکنده قطع گاز رخ‌داده است.

در تهران اگرچه بعداز ظهر دیروز مشکل قطع گاز وجود نداشت ولی روز پیش از آن به‌دلیل کاهش فشار گاز در مناطق1، 4 و 6 شهرداری تهران گاز قطع شد و تا تغییر آرایش اتصالات شبکه گاز این مشکل برطرف شد.

در استان مازندران 4 شهر ساری، قائمشهر، نکا و بهشهر که به‌دلیل قطع گاز از مسیر ترکمنستان با اتصال موقت به شبکه گاز کشور متصل شده‌اند و در انتهای شبکه گاز قراردارند با مشکل افت فشار موجه هستند و با قطع گاز مواجه هستند.

همچنین گاز در آمل، بابل و بابلسر نیز با مشکل روبه‌روست. در استان اردبیل نیز با توجه به شدت سرما و‌افزایش مصرف، قطع گاز به‌ویژه در مناطق مشکین شهر و خلخال رخ داده است.

در خرم‌‌آباد نیز به همین ترتیب قطع گاز به‌طور پراکنده رخ داده و این شرایط با قطعی پراکنده برق در اثر تخریب خط انتقال برق یا قطع آب که ناشی از یخ‌زدگی لوله‌ یا ترکیدگی کنتور آب اتفاق افتاده، بر مشکلات ساکنان مناطق سرد سیر کشور افزوده است.

گاز در برخی شهرستان‌های استان‌های خراسان و سمنان نیز قطع شده است. در‌حال حاضر 635 شهر و 5300 روستای کشور از نعمت گاز برخوردارند.

به گفته کسایی‌‌‌زاده مدیرعامل شرکت ملی گاز در حال حاضر مصرف بخش‌های مختلف خانگی، نیروگاهی و صنایعی که از گاز استفاده می‌کنند در مرز هشدار است و اگر مصرف از این میزان بیشتر شود برقراری تعادل مصرف بین این بخش‌ها عملی نیست یا با دشواری عملی است.

به گفته وی جایگزینی گاز وارداتی ترکمنستان به کمک افزایش ظرفیت تولید پالایشگاه‌های گاز کشور و صرفه جویی مردم عملی شده است.

وی خاطر نشان کرد با اعلام تعطیلی از سوی دولت، گاز همه مراکز دولتی، عمومی، آموزشی، اداری و ورزشی قطع شد؛ هرچند که کل صرفه جویی از این محل به حدود 5 میلیون متر مکعب می‌رسد ولی این مسئله کمک شایانی به تأمین نیاز مشترکان در سراسر کشور بوده است.

براساس آخرین گزارش‌های سازمان هواشناسی سرما در کشور به همراه بارش برف تا پایان هفته در کشور ادامه دارد و با توجه به تعادل شکننده تولید و مصرف گاز در کشور انتظار نمی‌رود تأمین نیاز گاز مصرف‌کنندگان در کشور به‌طور کامل قابل تأمین باشد.

سیدرضا کسایی‌زاده، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در آخرین اظهارات خود بار دیگر از همه هموطنان در سراسر کشور خواست تا با رعایت صرفه جویی در مصرف گاز امکان برخورداری همه از نعمت گاز طبیعی را فراهم کنند.

کد خبر 41246

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز