همشهری آنلاین: رئیس اورژانس کشور در اولین ضیافت هم‌اندیشی اورژانس با اصحاب رسانه گفت: باید آموزش‌های مواجهه درست با حوادث، به مردم ارائه شود تا مردم بدانند، چگونه به هم‌میهنان خود در هنگام مواجهه با حوادث، کمک کنند.

رییس اورژانس کشور

به گزارش همشهري آنلاين، پیرحسین کولیوند افزود: ارائه آموزش‌های درست مواجهه با حوادث در کشور ضروري است اين درحالي‌ست كه متاسفانه برخی از افراد به جاي كمك، تنها اقدام به عکس و فیلم گرفتن  با تلفن همراه،  مي‌كنند که این امر صحیح نیست، چرا كه در چنين مواقعي تمام توجه مردم باید نجات جان افراد و خدمت‌رسانی به دیگران در شرایط حاد باشد.

او به نقش خبرنگاران در انتقال درست و بموقع اخبار اشاره كرد و گفت: خبرنگاران می‌توانند در نجات جان افراد از طریق اطلاع‌رسانی و آموزش به مردم کمک کنند كه البته اين مهم انجام مي‌شود و ما نيز از خبرنگاران و رسانه‌‌ها تشكر مي‌كنيم و قدردان آنها هستيم.

رئیس اورژانس کشور تاكيد كرد: آموزش‌های فوریت‌های پزشکی را در تمام كشور به ويژه شهر تهران آغاز کردیم و این طرح را ادامه خواهیم داد چرا كه معتقديم اين مهم مي‌تواند براي نجات مردم در حوادث، بسيار راهگشا باشد.

کولیوند از سختي كار در اورژانس هم گفت و افزود: گاهي، عوامل اورژانس بالای سر مصدومی مي‌روند ، که یکی از عزیزان و بستگان  آن‌ها است، گاهی حوادث دل‌خراش، سنگین و حوادثی که ممکن است، روی جسم، روح و روان فرد تاثیر بگذارد و اجازه خدمت‌رسانی را به فرد ندهد، رخ می‌دهد،  تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی باید در چنین شرایطی ارائه خدمت کنند که کار بسیار سختی است.

او افزود: به همين دليل، تکنسین‌های اورژانس باید افرادی محکم و با اراده ای قوی باشند که بتوانند در شرایط بحرانی و  سخت خدمت‌رسانی کنند.

در اولين هم‌انديشي سازمان اورژانس كشور با رسانه‌ها از خبرنگاران برتر حوزه سلامت كه در ارائه اخبار و اطلاعات با سازمان اورژانس كشور همكاري خوبي داشتند، قدرداني شد.

کد خبر 412242

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha