همشهری آنلاین: پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیکهای جهان روز شنبه استعفای تئودور مک کریک، کاردینال آمریکایی را که متهم به سوءاستفاده جنسی است پذیرفت.

پاپ استعفای کاردینال متهم به سوءاستفاده جنسی را پذیرفت

به گزارش يورونيوز، تئودور مک کریک، اسقف اعظم سابق واشنگتن اولین کاردینالی است که در دوران معاصر این عنوان را از دست می دهد. تاکنون دیگر کاردینال هایی که به اذیت و آزار جنسی متهم شده بودند این لقب را حفظ کرده بودند.

در بیانیه واتیکان که به مناسبت پذیرش استعفای تئودور مک کریک، ۸۸ ساله منتشر شده تاکید شده است که اجازه وی برای انجام وظایف کشیشان به صورت علنی تعلیق شده است. این امر به این معنا است که او از این پس تنها در مجامع خصوصی می تواند مراسم عشای ربانی را برگزار کند.

پذیرش استعفای تئودور مک کریک بسیاری از اهالی کلیسای کاتولیک آمریکا را شگفت زده کرده است. اسقف اعظم سابق واشنگتن نزد بسیاری از پاپ های پیشین و روسای جمهور سابق آمریکا مقبولیت زیادی داشت.

مقامات کلیسای کاتولیک آمریکا ماه گذشته اعلام کردند ادعاهای مطرح شده علیه تئودور مک کریک در زمینه اذیت و آزار جنسی یک نوجوان پسر ۱۶ ساله در دهه ۷۰ میلادی «معتبر» و «قابل ملاحظه» است. پس از آن یک فرد دیگر نیز مدعی شد هنگامی که تنها ۱۱ سال داشته از سوی اسقف اعظم سابق واشنگتن مورد اذیت و آزار قرار گرفته است.

کد خبر 412114

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha