یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دراگوسلاو اوگیانوویچ که زمانی وکالت اسلوبودان میلوشویچ را در دادگاه جنایت جنگی لاهه بر عهده داشت، مقابل منزل مسکونی خود در بلگراد به ضرب گلوله کشته شد.

دراگوسلاو اوگیانوویچ

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از رويترز، وزارت كشور صربستان با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد اوگيانوويچ 57 ساله روز يكشنبه همراه پسر 26 ساله‌اش مقابل آپارتمان خود در منطقه نووي بوگراد بود كه چند مرد مسلح به سوي آنها آتش گشودند. وكيل كاركشته در همان لحظه از پا درآمد و پسرش از ناحيه دست راست مجروح شد. شيوه انجام اين عمليات كاملا گنگستري بود و هنوز اطلاعات بيشتر درباره آن منتشر نشده است.

اوگيانوويچ كه از وكلاي برجسته پرونده‌هاي جنايي بود، در اوايل دهه 2000 در گروهي عضويت داشت كه در دادگاه جنايات جنگي ديوان لاهه از ميلوشويچ دفاع كرد. رئيس‌جمهوري پيشين صربستان پس از پنج سال محاكمه در دادگاه سازمان ملل در سلول زندان منتظر صدور حكم قاضي بود كه به شكلي كاملا ناگهاني در 11 مارس 2006 درگذشت.

اوگيانوويچ در دوران فعاليت خود از برخي از بزرگ‌ترين خلافكاران دنياي زيرزميني صربستان دفاع كرده بود. در دو سال اخير تعدادي از اعضاي برجسته شبكه‌هاي جنايت سازمان‌يافته در صربستان و مونته‌نگرو در بلگراد كشته شده‌اند؛ روندي كه تصور مي‌شود تسويه‌حساب فعالان بازار داروهاي غيرقانوني باشد.

کد خبر 412063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha