همشهری آنلاین: رئیس مجلس ترکیه در واکنش به تهدیدهای مقامات آمریکایی درباره اجرای تحریم علیه ترکیه گفت: آمریکا باید زبان تهدیدهای بی ارزش را کنار بگذارد.

واکنش ترکیه به تهدیدات آمریکا | زبان تهدید را کنار بگذارید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بینعالی ییلدیریم گفت: توصیه می کنیم که آمریکا زبان تهدید را کنار بگذارد و در پی راه هایی برای جلب اعتماد مردم ترکیه باشد.

به گزارش پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه، بینعالی ییلدیریم در گفتگو با خبرنگاران در ازمیر درباره درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از ترکیه برای آزادی کشیش اندروتوصیه می کنیم که آمریکا زبان تهدید را کنار بگذارد و در پی راه هایی برای جلب اعتماد مردم ترکیه باشد.برانسون (‌ که در ترکیه متهم به ارتباط با جنبش فتح الله گولن شده است) و تهدید به تحریم ترکیه در صورت آزاد نکردن وی، گفت: زبان تهدید تاثیری بر ما نخواهد داشت.

ییلدیریم با تاکید بر اینکه آمریکا باید زبان تهدیدهای بی ارزش را کنار بگذارد، افزود: آمریکا باید در پی راه هایی برای جلب اعتماد مردم ترکیه باشد.

رئیس مجلس ترکیه گفت: مقامات آمریکا پیش از تهدید ترکیه باید به این موضوع توجه کنند که 15 ژوئیه 2016 میلادی در ترکیه تلاشی برای کودتا صورت گرفت و عامل اصلی کودتای نافرجام که فتو( فتح الله گولن) بود همچنان آزادانه در آمریکا بسر می برد و از وی محافظت می شود.

وی گفت:‌ اگر آمریکا دولتی پایبند به موازین حقوقی است باید به موازین حقوقی احترام بگذارد. ما توصیه می کنیم که آمریکا زبان تهدید را کنار بگذارد و در پی راه هایی برای جلب اعتماد مردم ترکیه باشد.

دادستانی ازمیر کشیش برانسون را متهم به ارتباط با جنبش فتح الله گولن و پ ک ک کرده و برای وی درخواست 35 سال مجازات حبس کرده است.

دادگاه ازمیر اخیرا اعلام کرد با توجه به مسائل مرتبط با سلامتی کشیش برانسون، بجای ادامه بازداشت در زندان وی در منزل تحت نظر قرار می گیرد.

کد خبر 412014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha