سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۳
۰ نفر

گروه بورس: سرمای هوا در روز سه‌شنبه 18 دی، تأثیری بر گرمای معاملات سهام در تالارهای بورس برجا نگذاشت.

به گزارش همشهری، در حالی که مردم اکثر نقاط کشور سردترین روز سال را پشت سر  می‌گذاشتند، شاخص بورس صعود کرد و حجم تقاضا برای سهام سیمان به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافت.

این گزارش حاکی است: بورس تهران بر خلاف سایر ادارات و مراکز دولتی فقط در روز دوشنبه تعطیل بود و از روز سه‌شنبه فعالیت عادی خود را از سر گرفت.

طی روز سه‌شنبه و پس از یک روز تعطیلی بازار سهام، نماد 3 شرکت به منظور عرضه تعدادی حق تقدم استفاده نشده باز شد.

در این روز سرد، نماد حق تقدم شرکت داروسازی ابوریحان به منظور عرضه 182‌هزار حق تقدم استفاده نشده، نماد حق تقدم شرکت سیمان شاهرود به منظور عرضه یک میلیون حق تقدم استفاده نشده شرکت صنایع گالوانیزه فجر سپاهان، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن و فارسیت اهواز پس از برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده (انتخاب اعضای هیات مدیره) باز شد.

تالارهای گرم

اما گزارش‌های تکمیلی از عملکرد بورس تهران در حاکی است برخلاف سرمای هوا در اکثر شهرهای ایران، تالارهای بورس پرحرارت بودند، به طوری که در یکی از سردترین روزهای سال، شاخص بورس 50 واحد افزایش یافت و به مرز 35 هزار واحد نزدیک شد.

در این روز شاخص قیمت 14 واحد رشد کرد و شاخص صنعت 12 واحد بالا رفت. در تابلوی اصلی هم شاخص عملکرد 15 واحد رشد داشت ضمن این که عملکرد تابلوی فرعی هم باعث رشد 11 واحدی شاخص این تابلو شد.

شاخص‌ها

بیشترین تاثیر را بر روند حرکت شاخص، معاملات انجام شده بر سهام سیمان، فولاد و خودرو برجای گذاشت.

سایپا پس از آن که مدیرعاملش به سازمان گسترش نقل مکان کرد، مورد توجه بازار قرار گرفت در این روز سایپا 6 واحد شاخص را به سوی بالا سوق داد و در بین سهام سیمان، 2 شرکت سیمان تهران و سیمان سپاهان بیشترین تاثیر را بر صعود شاخص داشتند.

صف‌های خرید

علاوه بر تاثیری که سهام سیمان بر صعود شاخص داشت، حجم صف‌های خرید و میزان تقاضا برای سهام این دسته از شرکت‌های بورس نیز جالب توجه بود. در این روز تقاضا برای خرید سهام سیمان فارس و خوزستان از مرز 10‌میلیون سهم گذشت و 200نفر در صف خرید 2‌میلیون سهم سیمان خاش نشستند.

3‌میلیون سهم سیمان تهران هم مشتری دست به نقد داشت. ضمن این که میزان دستور خریدها برای سهام سیمان کرمان از 1.3 ‌میلیون سهم گذشت.

2 شرکت سیمان دورود و سیمان شرق هم در مجموع بیش از 2 میلیون تقاضای خرید را پشت سر خود مشاهده کردند.

به نظر می‌رسد اعلام تصمیم قطعی دولت برای خروج محصول سیمان از سبد حمایتی تا 3 ماه آینده بشترین تاثیر را بر افزایش حجم تقاضا برای خرید سهام سیمان برجای گذاشته است.

کد خبر 41195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز