چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: کاروان ویژه جانبازان ۷۰ درصد با نام «کاروان وحدت و ایثار» به ‌عنوان پیشانی کاروان‌‌های حج جمهوری اسلامی ایران، جمعه پنجم مردادماه از تهران عازم مدینه می‌شود.

جانبازان

به گزارش  بنیاد شهید، حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد افزود: با تدوین، تصویب و ابلاغ دستورالعمل ‌های کاروان ویژه در شورای عالی حج بنیاد شهید، جانبازان 70 درصد منتخب با همسران و همراهان در قالب یک کاروان به سفر معنوی حج اعزام خواهند شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت خدمت به زائران کاروان ‌های خانواده شاهد و ایثارگر به ‌خصوص کاروان ویژه جانبازان و به ‌منظور کسب رضایت این افراد، ابعاد معنوی و اجتماعی حج با همکاری و مساعدت سازمان حج و زیارت و تمام مبادی ذیربط در سازمان حج و زیارت استان تهران و تمام اقدامات لازم درخصوص برگزاری شایسته فعالیت‌ های فرهنگی، تبلیغات محیطی، پیرامونی، رسانه‌ ای و تغذیه، نقلیه، اسکان و پذیرایی و به خصوص امور امنیتی، پزشک و پزشکیار، اورژانس و مراقبت‌های ایمنی بهداشتی ویژه جانبازان، دوره‌های آموزشی ویژه همراهان و سایر شرکت‌کنندگان برنامه ‌ریزی و انجام شده است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید ادامه داد: با توجه به اخذ پنج هزار سهمیه اعزام حج تمتع جانبازان و خانواده‌ های شاهد و ایثارگر در سال جاری و به منظور تسهیل در ثبت سایر ایثارگران و توزیع عادلانه سهمیه‌ های استان‌ ها، دستورالعمل ویژه حج نیز توسط شورای عالی حج بنیاد شهید تهیه، تدوین و ابلاغ شده است.

حسین غلامی مدیر کاروان ویژه حج جانبازان در سال 1397 پیشتر گفته بود که 43 نفر از جانبازان کشور در قالب کاروان ویژه در سال جاری به حج تمتع اعزام می شوند.

به گفته وی، این کاروان از یک روشندل، سه جانباز قطع نخاعی گردنی، حدود 20 جانباز قطع دو دست و پا و 20 جانباز ویلچری به همراه 38 همسر جانباز و 33 نفر مرد از محارم و بستگان جانباز تشکیل ‌شده است که جانبازان را در طول برگزاری مناسک حج همیاری می ‌کنند.

بر اساس آمار بنیاد شهید، تعداد کل جانبازان در کشور به 574 هزار و 101 نفر می رسد که 336 هزار و 282 نفر معادل 59 درصد جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر، معادل 41 درصد نیز جانبازان 25 درصد و بالاتر هستند. تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس نیز 43 هزار و 173 نفر است.

کد خبر 411766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha