همشهری آنلاین: مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر ۱۱ شهید حادثه تروریستی بامداد شنبه ۳۰ تیر ماه در نزدیکی روستای دری از توابع بخش مرکزی شهرستان مریوان با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

شهدا

به گزارش خبرنگار ایرنا، این آیین بعد از ظهر شنبه با حضور اقشار مختلف مردم شهید پرور مریوان، معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان، دادستان کل کردستان، امام جمعه، فرماندار و مسئولان اجرایی شهرستان و فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد.

در این آیین پیکر های مطهر هفت شهید اهل شهرستان مریوان بر دوش مردم شهید پرور از محل میدان شهید فهمیده به سمت میدان سپاه و مزار شهدا تشییع شد تا در این مکان به خاک سپرده شوند.

فرماندار مریوان در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی به خبرنگار ایرنا گفت: هفت نفر از این شهدا مریوانی، سه نفر اهل شهرستان قروه و یک نفر نیز اهل شهرستان سنندج هستند.

محمد شفیعی اظهار داشت: پیکر همه شهدا در شهر مریوان تشییع شده و قرار است پیکر مطهر چهار تن از این شهدا ساعتی دیگر به شهرستان های زادگاهشان منتقل می شود.

وی با بیان اینکه تشییع پیکر های مطهر این چهار شهید والامقام فردا در شهرستان های خود برگزار می شود، افزود: مردم مطمئن باشند نیروهای نظامی انتقام سختی از گروه های تروریستی خواهند گرفت.

فرماندار مریوان گفت: مراسم گرامیداشت شهدای این حادثه تروریستی روز دوشنبه یکم مرداد ماه سال جاری از سال 10 تا 12 در محل مسجد جامع مریوان با حضور مردم و مسئولان کردستان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، در درگیری مسلحانه بامداد امروز (شنبه) در مرزهای شهرستان مریوان بین گروه های تروریستی و معاند با نیروهای نظامی کشورمان، 11 نفر شهید و هشت نفر نیز زخمی شدند که 10 نفر از آنها پاسدار پایوار و بسیجی و یک نفر نیز پاسدار وظیفه بودند.

این پایگاه که در منطقه ای صعب العبور واقع شده توسط اعضای گروهک تروریستی هدف حمله قرار گرفت و بر اثر شلیک گلوله، انبار مهمات آن منفجر شد، بیشتر نیروهای نظامی در اثر برخورد ترکش مواد منفجره انبار مهمات به شهادت رسیدند.

شهرستان مرزی مریوان در 130 کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده و استان کردستان دارای 220 کیلومتر مرز با کشور عراق است.

کد خبر 411360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha