همشهری‌آنلاین: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از اعضا کمیسیون فرابخشی فنی و عمرانی خواست تا ضمن ارائه نقطه‌نظرهای سازنده خود، با جدیت در فرآیند تدوین برنامه پنج ساله سوم شهر تهران مشارکت کنند.

به گزارش پايگاه خبري معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، ایرج معزی در نخستین نشست کمیسیون فرابخشی فنی و عمرانی، این نهاد را یکی از ارکان مهم تدوین برنامه پنج ساله سوم شهر تهران دانست و یادآور شد: ترکیب اعضا کمیسیون فرابخشی فنی و عمرانی که شامل طیف وسیعی از مدیران و کارشناسان نهادهای مرتبط و همچنین متخصصان صاحبنظر در حوزه عمران شهری است، نشان‌دهنده اهمیت جایگاه این نهاد در تعیین راهبردهای فنی و عمرانی برنامه پنج ساله سوم است.

ايرج معزي تحلیل وضع موجود، تعیین برنامه‌ها و پروژه‌های اساسی در چارچوب راهبردهای برنامه پنج ساله، تدوین پیش‌نویس برنامه و در نهایت ارائه پیش‌نویس نهایی برنامه حوزه ماموریتی فنی و عمرانی را از جمله مهم‌ترین وظایف کمیسیون فرابخشی فنی و عمرانی دانست و ابراز امیدواری کرد این نهاد با درک اهمیت توسعه متوازن شهری و توجه به آسیب‌شناسی‌های انجام شده از 2 برنامه پیشین، در انجام وظایف محوله توفیق یابد.

گفتنی است در نخستین نشست کمیسیون فرابخشی فنی و عمرانی که با معارفه اعضا شرکت‌کننده همراه بود، "مهدی شریفیان"، مدیرکل اداره برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت فنی و عمرانی طی سخنانی به تشریح اهم اقدام‌هاي انجام شده در راستای تدوین برنامه پنج ساله سوم شهر تهران و مدل مفهومی این برنامه پرداخت و "امیر آریازند"، قائم مقام معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران نیز مبانی نظری حاکم بر برنامه سوم پنج ساله را طرح و بررسی کرد.

مدیریت شهری پایتخت با توجه به نزدیک‌بودن زمان پایان برنامه پنج ساله دوم (1397-1393)، تدوین برنامه پنج ساله سوم (1402-1398) را با رویکردی مساله محور و در 3 سطح کلانشهر، منطقه و محله در دستورکار قرار داده است. این برنامه براي بررسی و تصویب، به همراه برنامه راهبردی- عملیاتی شهرداری تهران به شورای اسلامی شهر تهران ارائه خواهد شد.

کد خبر 411290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha