همشهری آنلاین: معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان روز شنبه اعلام کرد: «مهین فرهادی زاد» رئیس کمیسیون ورزش و زنان کمیته ملی المپیک برای نخستین بار در تاریخ ورزش زنان ایران به عنوان نماینده سرپرست کاروان ورزشی اعزامی به بازی های ۲۰۱۸ جاکارتا در بخش زنان برگزیده شد.

مهین فرهادی زاد

«فریبا محمدیان» روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا درباره این انتخاب گفت: با توجه به اینکه یک سوم کاروان ورزشی اعزامی ایران به این دوره از بازی ها زنان هستند، به همان نسبت و بر اساس نیازهای فنی و قوانین رشته ها و با تصمیم «سید نصرالله سجادی» سرپرست کاروان اعزامی، یکی از بانوان با تجربه و شایسته به عنوان ناظر امور مربوط به زنان انتخاب شد.

وی افزود: تاکنون در تاریخ بازی های آسیایی و المپیکی سابقه نداشته که یک بانو نماینده سرپرست کاروان در امور بانوان شود.
معاون وزیر ورزش وجوانان اضافه کرد: این تصمیم به طور یقین انسجام بیشتری برقرار خواهد کرد و برای نخستین بار کاروانی با نشاط و منظم را در این دوره از رویدادها شاهد خواهیم بود.

محمدیان درباره پیش بینی خود از حضور بیش از 105 بانوی ورزشکار در جاکارتا اظهار داشت: با توجه به گزارش های موجود از حوزه فنی، مشاهدات عینی و همچنین دستاورد تیم های ملی در رویدادهای مختلف آسیایی و جهانی، شمار مدال های بخش زنان در بازی های آسیایی 2018 افزایش می یابد و به فراخور آن نیز در تعیین جایگاه ایران در جدول مدال ها تاثیر می گذارد.

هجدهمین دوره بازی های آسیایی از 27 مرداد تا 11 شهریور ماه و با حضور بیش از 11 هزار ورزشکار از 40 کشور به میزبانی سه شهر اندونزی برگزار می شود و بیش از 380 ورزشکار زن و مرد ایرانی از 29 فدراسیون ورزشی در این رقابت ها شرکت خواهند کرد.
همچنین برای نخستین بار بیش از 105 زن ورزشکار در بازی های آسیایی حضور می یابند و برای دومین بار در تاریخ این بازها پرچم داری کاروان به یک بانو سپرده شده است.

ایران در هفدهمین دوره بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی با 276 ورزشکار در 22 رشته و با 21 مدال طلا، 18 نقره و 18 برنز جایگاه پنجمی را به خود اختصاص داد که سهم مدال آوری زنان در این رویداد 16 نشان رنگارنگ بود.

کد خبر 411286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha