همشهری آنلاین: تمامی شهروندان شهرک‌های شیعه نشین فوعه و کفریا در استان ادلب از مناطق تحت تسلط تروریست‌ها خارج شدند.

 شهروندان فوعه و کفریا از مناطق تحت تسلط تروریست ها خارج شدند

به گزارش ایرنا، گروه های تروریستی روز گذشته با به گروگان گرفتن 21 دستگاه اتوبوس حامل ساکنان شهرهای فوعه و کفریا توافق را نقض کرده بودند که پس از 24 ساعت این شهروندان نیز از مناطق تحت تسلط تروریست ها خارج شدند.

منابع محلی اعلام کردند: این اتوبوس ها که حامل 900 نفر از سرنشینان فوعه و کفریا بود امروز از گذرگاه العیس در جنوب حلب به صورت کامل خارج شدند.

تمامی محاصره شدگان شهرک‌های شیعه نشین «فوعه و کفریا» که حدود هفت هزار نفر هستند با 121 دستگاه اتوبوس و تعدادی آمبولانس به صورت کامل پس از مبادله اسرا از گذرگاه العیس در جنوب حلب خارج شدند.

ساکنان این دو شهرک برای اسکان موقت در مراکز اسکان جبرین در حلب و تعدادی نیز به منطقه حسیاء در استان حمص منتقل شدند.

دولت سوریه و گروه های تروریست سه روز گذشته برای تخلیه کامل شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا در استان ادلب در شمال سوریه و نزدیک مرزهای این کشور با ترکیه به توافق رسیدند.

براساس این توافق شش هزار و 900 شهروند محاصره شده از این دو شهر شیعه نشین در سوریه خارج می شوند و در مقابل دولت سوریه یک هزار و 500 زندانی از گروه های مخالف، 36 اسیر در اختیار حزب الله و چهار اسیر در اختیار نیروهای مدافع این دو شهر را آزاد می کند.

رسانه های نزدیک به تروریست ها اعلام کردند که نتیجه این توافق این است که خطر حمله ارتش سوریه برای شکستن محاصره فوعه و کفریا را کاهش می دهد و از سوی دیگر تروریست های اسیر و بازداشت شده نیز آزاد می شوند.

تروریست های مستقر در استان های شمالی سوریه ارتباط تنگاتنگی با ترکیه دارند و ارتش ترکیه 12 مرکز نظارت بر آتش بس در این مناطق ایجاد کرده است.

پس از اشغال شهر و استان ادلب در شمال غرب سوریه هم مرز با ترکیه از سوی تروریست های تکفیری٬ فوعه و کفریا که در 10 کیلومتری شمال شهر ادلب قرار دارد از 28 مارس 2015 (8 فروردین 94) به محاصره کامل تروریست ها درآمده و به صورت روزانه هدف حمله های تروریستی قرار می گرفت.

کد خبر 411203

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha