رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به هفتمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور از ایمان ، عزم و جهاد بعنوان سه رانشگر برای رسیدن به هر هدف و آرمان یاد کردند.

به گزارش ایرنا، آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند: این سه درس جاودانه اسلام است که یک روز مسلمانان را بر قله تاریخی نشانید و امروز آنان را از اسارت نجات خواهد داد و بی‌شک جوانان شایسته ترین ظرفیت برای این سه عنصر محوری هستند.

متن پیام مقام معظم رهبری به این شرح است:

عزیزان دانشجو
هرچه زمان می‌گذرد و نظام نو خاسته و پر توان جمهوری اسلامی، با تجربه‌های انبوه زندگی بشر، تماس بیشتری می‌یابد، حقانیت صدق وعده‌های الهی و تخلف ناپذیری سنتهای قرآنی آشکارتر می‌گردد.

در معادلات بشدت پیچیده و درهم تنیده‌ی روابط انسانها و جامعه‌ها و پدیده‌ها و اقدامها، بارزترین و کارآمدترین نقش، از آن: ایمان، عزم، وجهاد است. در هر نقطه از جهان و برای هر هدف و آرمان، این سه رانشگر در کنار یکدیگر گرد آمده اند. آن هدف، به دست آمده و راه تا سر منزل مقصود، طی شده است.

جامعه‌ئی که عدالت ، معنویت ، عزت و استغناء را سرلوحه‌ی هدفهای خود می‌داند، از آراسته شدن به ایمان و عزم و جهاد، ناگزیر است . این همان سه درس جاودانه‌ی اسلام به پیروان خود و به همه‌ی بشریت است و همین است که یک روز مسلمانان را بر قله‌ی افتخارات تاریخی نشانید و امروز آنان را از اسارت هوسهای خوارکننده و هوسرانهای بر کرسی تحکم نشسته، نجات خواهدداد.

دل پاک و امیدوار و ذهن بی‌شائبه و روشن، و جسم سالم و توانمند شما جوانان، دارای شایسته‌ترین ظرفیت برای آن سه عنصر محوری است. نگذارید بی ایمانی و تردید و بی‌عملی در این ظرف گرانبها جای بگیرد، و نگذارید دشمنان عدالت و نابینایان معنویت و به زنجیر کشانندگان ملتها و غاصبان بین‌المللی حقوق انسانها، در جنگ شرارت آمیزشان برای حفظ زر و زور ناحق خود، پیروز شوند.

به وعده‌های الهی که تحقق آن را در روزگار بیداری ملتها شاهدید، اعتماد کنید و توانائیهای خود در عرصه علم و عمل را قدر بشناسید . آینده از آن شما است و لله‌الامر من قبل و من بعد.

والسلام علیکم و رحمه الله

کد خبر 4112

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز