همشهری آنلاین: رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپا، گفته بانک‌های اروپایی نمی‌تواند با بانک‌های ایران همکاری کند چون حاضر نیستند به بهای مجازات از سوی آمریکا خطر همکاری مالی با ایران را بپذیرند.

ورنر هویر رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپا

به گزارش دويچه‌وله، خبرگزاری رویترز امروز (چهارشنبه ۱۸ ژوئیه برابر با 27 تیر) با انتشار گزارشی به مواضع رسمی اعلام شده از سوی ورنر هویر، رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپا اشاره کرده است.

هویر رسما اعلام کرده که گرچه او از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای نجات توافق هسته‌ای با ایران حمایت و پشتیبانی می‌کند، اما امکان همکاری بانک‌های اروپا با ایران را منتفی می‌داند.

رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپا گفته است که همکاری بانکی با ایران عملا با مدل کار بانک‌های اروپایی ناسازگار است.

به گزارش رويترز، اظهارات ورنر هویر، رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپا عملا پاسخی منفی به خواست‌ ایران مبنی بر ایجاد تسهیلات بانکی و مالی در امر نقل و انتقال ارز است.

کشورهای اروپایی بر آن بودند که با حمایت و پشتیبانی بانک سرمایه‌گذاری اروپا بتوانند برای تحریم‌های بانکی ایران چاره‌ای بیابند.

هویر در یک کنفرانس مطبوعاتی که روز چهارشنبه ۱۸ ژوئیه در کمیسیون اروپا در بروکسل برگزار شده بود صراحتا گفت: «هیچ بانک اروپایی را نمی‌توان در این لحظه یافت که قادر باشد با ایران و در ایران فعالیت اقتصادی کند.»

علت عدم تمایل همکاری با بانک‌های جمهوری اسلامی تهدیدهای ثانویه‌ای است که از سوی دولت ترامپ پیش‌بینی شده است. آمریکا اعلام کرده است که هر موسسه‌ای که با جمهوری اسلامی ایران فعالیت اقتصادی کند، مشمول تحریم‌ها و مجازات‌های آمریکا خواهد شد.

کد خبر 411132

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha