همشهری‌آنلاین: یکی از حامیان قدیمی دونالد ترامپ اعلام کرد، عملکرد رئیس‌ جمهور آمریکا در کنفرانس خبری با رئیس‌ جمهور روسیه جدی‌ترین خطای ریاست جمهوری او بود.

نیوت گینگریچ، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا باید درباره اظهاراتش در هلسینکی بابت سیستم اطلاعاتی ما و پوتین شفاف‌سازی کند. این اظهارات جدی‌ترین اشتباه ریاست‌جمهوری او بودند و باید فورا اصلاح شود.

به گزارش ایسنا به نقل از هیل، اظهارات این سیاستمدار آمریکایی پس از آن مطرح شد که رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه یافته‌های جامعه اطلاعاتی خودش را مبنی بر این‌که مسکو در انتخابات ۲۰۱۶ مداخله کرد، به چالش کشید.

ترامپ گفت: آنها گفتند که فکر می‌کنند کار روسیه باشد. رئیس‌جمهور روسیه اینجاست، او گفت که روسیه نبوده است و گفت که چه دلیلی وجود دارد کار روسیه بوده باشد.

ترامپ مکررا از تحقیقات شورای ویژه کشورش که همدستی احتمالی میان کمپین او و روسیه را مورد بررسی قرار می‌دهد، انتقاد می‌کند. اما اظهارات اخير او فاصله‌ گرفتن غیر عادی از دولت خودش بود که هفته گذشته ۱۲ مقام روسیه را به اتهام هک سرورهای دموکرات‌ها در ۲۰۱۶ رسما متهم کرد.

سخنان ترامپ واکنش‌های بسیاری داشت و رئیس اطلاعات ملی آمریکا هم به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور کشورش در دیدار با ولادیمیر پوتین واکنش نشان داد.

دن کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا تاکید کرد: نقش جامعه اطلاعاتی تهیه بهترین اطلاعات و ارزیابی‌های مبتنی بر واقعیت‌ها برای رئیس‌جمهور و سیاستگذاران است. ما ارزیابی‌های شفافی درباره مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶، تلاش‌های کنونی و نافذ آنها برای تضعیف دموکراسی کشورمان داشتیم و به تامین اطلاعات عینی و دست‌نخورده در حمایت از امنیت ملی خودمان ادامه می‌دهیم.

کد خبر 410921

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha