یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران کمیسیون برنامه و بودجه درخصوص لایحه معرفی۳۰ نفر از کارکنان شهرداری به عنوان قائم مقام ذیحساب در واحدهای تابعه شهرداری تهران گزارش خود را ارائه داد.

مصوبات ذیحسابی شورا صوری است

پس از آن احمد مسجدجامعی با بیان این که مساله ذیحسابان یک موضوع جدی در مدیریت شهری است، گفت: ذیحسابی که شهردار او را به شورای شهر معرفی کند تا تأیید شورا را بگیرد، از شهرداری دستور بگیرد، شهرداری حقوقش را بدهد و شهرداری اضافه کاریش را پرداخت کند عملا نمی‌تواند ذیحساب شورا باشد.

مسجدجامعی ضمن بیان این موضوع که ما هم نمی توانیم برای این کار، ساختاری به این گستردگی که در طرح آمده در شورا به وجود بیاوریم تصریح کرد: این کارها اجرایی است و در حیطه وظایف شورا نیست که مثلا به ذیحسابان آموزش بدهیم یا مواد آموزشی شان را بنویسیم. آن مواردی را که یک شهردار دستور می‌دهد و ممکن است خلاف مقررات باشد آنها باید پیگیری و بعد بر اساس این پیشنهادات به ما منعکس کنند و ما به همه آنها رسیدگی کنیم و درست و غلط آن را تشخیص دهیم. یعنی این ها فقط طرح هایی است که اینجا آورده می شود و ما تصویب می کنیم. اما ظرفیت و قابلیت اجرا ندارد و با محدودیت هایی که ما به لحاظ تشکیلات و قانون داریم اصلا وظیفه ما هم نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: به نظر من این بندها اگرچه خوب است ولی اجرایی و اثرگذار نیست و کاملا صوری است و نباید به آن دلخوش باشیم.

وی با اشاره به این که باید به سمتی برویم که مثل دولت، دیوان محاسبات شهری را ایجاد کنیم و گرنه این بندها در روی کاغذ خوب است و می توان آنها را افزایش هم داد گفت: اما فکر نکنید که مشکل نظارت با این قبیل مصوبات حل می شود. دیوان محاسبات شهری هم، بحث ها و مقدمات خاص خود را دارد.

مسجدجامعی درباره شیوه انتخاب ذیحسابان معرفی شده گفت: این ها بایستی به صحن شورا بیایند و معرفی شوند تا به تک تک آنها رای دهیم. روال همیشه همین بوده است و نظر کمیسیون برنامه و بودجه در دستور به رای گذاشته می شود.

کد خبر 410797

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha