همشهری آنلاین: تعداد قربانیان حمله انتحاری عصر روز جمعه در گردهمایی انتخاباتی حزب عوامی بلوچستان در شهر "مستونگ" ایالت بلوچستان پاکستان به ۱۳۱ کشته و ۲۰۰ زخمی افزایش یافت.

 قربانیان انفجاردر مستونگ پاکستان به ۱۳۱ کشته افزایش یافت

به گزارش روز شنبه ایرنا از رسانه های رسمی پاکستان، دولت ایالتی بلوچستان به مناسبت کشته و زخمی شدن حدود 350 شهروند پاکستانی، امروز و فردا را در این ایالت عزای عمومی اعلام کرد.

'ناصر الملک'نخست وزیر دولت انتقالی پاکستان در بیانیه ای با محکوم کردن این اقدام تروریستی، فردا یکشنبه 24 تیرماه را در این کشور به عنوان روز همبستگی و همدردی با مردم ایالت بلوچستان نامگذاری کرده است.

اتحادیه اروپا، سازمان همکاری اسلامی (OIC)، دولت های جمهوری اسلامی ایران، انگلیس، چین، عربستان سعودی، ایالات متحده آمریکا نیز با انتشار بیانیه هایی با مردم پاکستان ابراز همدردی کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه نیز روز گذشته در پیامی با خانواده قربانیان حادثه تروریستی بلوچستان پاکستان ابراز همدردی کرد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه حمله انتحاری به یک تجمع انتخاباتی در بلوچستان پاکستان که ده ها کشته و مجروح برجای گذاشت را محکوم و با دولت، مردم و خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.
براساس گفته مقامات مسئول، در این حمله انتحاری بیش از 10 کیلوگرم مواد انفجاری استفاده شده بود.

ژنرال 'قمر جاوید باجوا' فرمانده ارتش پاکستان و جمعی از رهبران احزاب سیاسی این کشور نیز این اقدام تروریستی را محکوم کردند.

حمله انتحاری و انفجار بمب در گردهمایی انتخاباتی حزب 'عوامی بلوچستان' (BAP) در شهر 'مستونگ' به کشته شدن 'نواب زاده سراج رییسانی' رهبر این حزب منجر شد و وی به دلیل شدت جراحات جان باخت.

'آقا عمر بنگال زی' سرپرست وزارت امور داخلی دولت محلی ایالت بلوچستان با تایید خبر کشته شدن' نواب زاده سراج رییسانی' اعلام کرد که انفجار بمب قوی به دلیل انجام اقدام انتحاری به وقوع پیوسته است.

'نواب زاده سراج رییسانی' رهبر حزب' عوامی بلوچستان' و برادر 'نواب اسلم رییسانی' سروزیر پیشین ایالت بلوچستان بود که در انتخابات آتی پاکستان در حوزه انتخاباتی( PB-35 ) به عنوان کاندیدای حزب عوامی بلوچستان (BNP) رقابت می کرد.

سراج رئیسانی از حامیان مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت در بلوچستان بود که به زبان‌های اردو، فارسی، بلوچی، پنجابی، سرائیکی، سندی و انگلیسی مسلط بود و برای برقراری روابط خوب با کشورهای همسایه تلاش می‌کرد.

انفجار عصر جمعه در مستونگ، تنها چند ساعت پس از حمله تروریستی در شهر 'بنو' پاکستان به وقوع پیوست که 'اکرم خان درانی' وزیر پیشین کار و شهرسازی پاکستان در دولت حزب مسلم لیگ - نواز از آن جان سالم به در برد.

سه شنبه هفته گذشته نیز، 'هارون بلور' کاندیدای حزب 'ملی عوامی ' پاکستان (ANP) در گردهمایی انتخاباتی در شهر پیشاور پاکستان ترور شد.

در آن حمله انتحاری، 20 تن از جمله کاندیدای حزب ملی عوامی پاکستان (ANP) کشته و 63 تن زخمی شدند.

بمب گذار انتحاری در گردهمایی انتخاباتی حزب ملی عوامی (ANP) در شهر پیشاور حضور داشت که با انفجار خود در کنار خودروی 'هارون بلور'، کاندیدای این حزب را نیز ترور کرد.

براساس گزارش نیروهای یگان خنثی سازی بمب، حدود هشت تا 10 کیلوگرم ماده انفجاری در این عملیات انتحاری استفاده شده بود.

انتخابات پارلمانی پاکستان سوم مرداد سال جاری در سراسر کشور برگزار شده و احزاب و شخصیت های مختلف برای پیروزی در این رقابت ها فعالیت می کنند.

مجمع مبارزه با تروریسم پاکستان (NACTA) دوشنبه هفته گذشته، نام 6 شخصیت از جمله عمران خان و پسر حافظ سعید را که ممکن است هنگام مبارزات انتخاباتی مورد هدف تروریست ها قرار گیرند، اعلام کرد.

این شش شخصیت شامل عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف، اسفندیار ولی رئیس حزب ملی عوامی و امیر حیدر هوتی، آفات شیرپاؤ از حزب جمهوری وطن و اکرم درانی از رهبران جمعیت علمای اسلام شاخه (ف) و طلحه سعید پسر حافظ سعید می باشد.

تهدیدها علیه رهبری ارشد مسلم لیگ نواز نیز وجود دارد.

کد خبر 410667

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha