همشهری آنلاین: وزارت محیط زیست چین اعلام کرد دولت این کشور طی برنامه مبارزه با آلودگی به رهبری شی جین پینگ رئیس جمهوری چین، صدها تن از مقامات خود را به دلیل شکست در مقابله با تخلفات زیست محیطی بازداشت کرده است.

بازداشت صدها مقام چینی به جرم تخلفات زیست‌محیطی

به گزارش ایسنا، طبق اعلام وزارت محیط زیست چین در مجموع ۴۳۰۵ مقام چینی در ۱۰ استان و منطقه به دلیل عدم رسیدگی به تخلفات زیست محیطی مورد مواخذه قرار گرفته و برخی از آنها به پرداخت جریمه و برخی دیگر با مجازات حبس رو به رو شده‌اند.

در پایان ماه مه بازرسان دولت مرکزی چین طی ارزیابی‌های زیست محیطی در سراسر کشور به بررسی مجدد هزاران تخلف پرداخته و دریافتند بسیاری از مشکلات هنوز به درستی حل نشده است. فرمانداری‌های محلی و شرکت‌های دولتی استانی در سراسر چین پیش‌تر نیز به انجام اصلاحات بی‌مبالات و حتی متقلبانه متهم شده بودند.

به طور کلی ۷۷.۱۳ میلیون دلار جریمه نقدی برای ۱۰ منطقه از جمله دو استان بزرگ تولیدکننده فولاد، هبئی و جیانگسو و همچنین یون نان و نینگ شیا در غرب و گوانگ دونگ در جنوب شرقی در نظر گرفته شده است.

این بازرسی‌ها که از مجموع ۲۸ هزار و ۷۶ مورد تخلف پرده برداشت منجر به بازداشت‌های اجرایی یا جنایی ۴۶۴ مقام شده است.

به گزارش رویترز، چین در پنجمین سال مبارزه با آلودگی قرار دارد و شی جین پینگ متعهد شده تا از توان کامل حزب کمونیست حاکم برای مقابله با مشکلات طولانی مدت زیست محیطی بهره بگیرد.

کد خبر 410399

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha