همشهری آنلاین: رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: به استناد قوانین راهنمایی و رانندگی، اگر راننده‌ای به صورت همزمان دو عمل حادثه ساز مانند سرعت و سبقت غیرمجاز را مرتکب شود خودروی وی به مدت ۷۲ساعت توقیف خواهد شد.

توقیف خودرو

سرهنگ نادر رحمانی در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: بر همین اساس هر راننده‌ای در طول مسیر جاده‌ای، در یک زمان دست به دو اقدام حادثه ساز همانند استفاده از تلفن همراه یا سرعت غیر مجاز بزند در صورت مشاهده پلیس خودروی وی به مدت سه شبانه روز توقیف شده و اعمال قانون خواهد شد.

وی از رانندگان خواست با احترام به قوانین و رعایت سرعت مطمئنه در جاده‌های بین شهری، حافظ جان و مال خود و یاری رسان پلیس باشند.

وی خاطر نشان کرد: توصیه موکد ما به رانندگان این است که رانندگی در طول مسیر را جز سفر بدانند و به هیچ عنوان برای رسیدن به مقصد عجله نکنند و از حرکت‌های خطر آفرین پرهیز کنند.

سرهنگ رحمانی اظهار داشت: سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو از مهمترین دغدغه‌های پلیس به شمار می‌رود که از رانندگان موکدا می‌خواهیم برای حفظ جان خود و سرنشینان از هرگونه شتاب پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان باید در حین رانندگی از هرگونه خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات، استفاده از تلفن همراه و هر عملی که منجر به حواس پرتی راننده شود خودداری کنند تا با جریمه و حادثه روبرو نشوند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی با اشاره به اینکه خستگی و خواب آلودگی نیز دو عامل مهم در تصادفات جاده‌ای به شمار می رود، گفت: بر اساس توصیه‌های فنی، رانندگان بین جاده‌ای باید در فاصله دو ساعت یکبار برای رفع خستگی و خواب آلودگی حدود 10 دقیقه استراحت کنند.

وی با بیان اینکه اکثر تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی منجر به فوت می‌شود، افزود: همه قوانین راهنمایی و رانندگی برای ایجاد امنیت و حفظ جان مردم است و از رانندگان می‌خواهیم با احترام به آن، سفرهای خوشی داشته باشند.

کد خبر 410175

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha