شنبه ۱۵ دی ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

گروه ادب و هنر: دبیر جشنواره فیلم فجر در جریان بازدید از روند بازسازی سینما آزادی، از آماده شدن این سینما برای جشنواره فیلم فجر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، مجید شاه حسینی در جمع خبرنگاران افزود: بازسازی قابل تقدیر سینما آزادی با مدیریت «مؤسسه توسعه فضاهای فرهنگی شهر»  گوشه‌ای از عزم ملی است.

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در ادامه گفت: مؤسسه مسئول بازسازی سینما آزادی در جلسه مشترکی اعلام کرد، همه سالن های نمایش سینما آزادی به صورت قطعی تا دهه‌فجر آماده بهره برداری است و بر اساس همین اطمینان، این سالن‌ها در اختیار ستاد برگزاری بیست و ششمین جشنواره بین‌الملل فیلم فجر قرار خواهد گرفت.

وی حضور سالن‌های نمایش سینما آزادی در جشنواره فیلم فجر را خبر خوشی برای اهالی سینما و مخاطبان دانست و ادامه داد: بازسازی این سینما بعد از ۱۰ سال، می‌تواند عامل ایجاد انگیزه و تحرک در سینمای کشور به ویژه در بخش تولید باشد.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران نیز در حاشیه بازدید از روند بازسازی این سینما، جزئیات و ویژگی‌های این طرح را تشریح کرد.

به گزارش مهر، اکبر تشکری‌نیا گفت: آنچه باعث شد سینما آزادی دوباره ساخته شود، پیگیری خبرنگاران و گروه های فعال اجتماعی بود. شاید اگر این پیگیری‌ها نبود، سینما آزادی ساخته نمی‌شد. حدود یکسال و نیم است که عملیات اجرایی به‌طور جدی برای بازسازی این سینما آغاز شده است. به هر حال 10 سال توقف در ساخت، مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورد. اما توافق و هماهنگی بین حوزه هنری و شهرداری تهران و دستور صریح دکتر قالیباف موجب ساخت دوباره این مجموعه فرهنگی شد؛ به‌طوری که وقتی شهردار تهران «باید» خود را در ساخت سینما آزادی اعلام کرد، من گفتم سینما ساخته شد.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: کار اجرایی وسیع و جدی این طرح از اردیبشهت‌ماه شروع شد و طبق روزشمار نصب شده 22 بهمن این ساختمان تحویل داده می‌شود. اما با توافق دکتر شاه‌حسینی دبیر جشنواره فیلم فجر قرار شد این طرح روز 12 بهمن‌ماه امسال برای برگزاری جشنواره فیلم فجر آماده شود.

تشکری‌نیا با اشاره به تجهیزات به‌کار رفته در بازسازی سینما آزادی گفت: به همت شهرداری تهران سینما، بسیار مجهز ساخته شده است. در حال حاضر 5 سالن برای نمایش فیلم در این سینما در نظر گرفته شده و ما در 850 متر زمین، 5 سالن سینمایی با مجموع 1100 صندلی ساختیم. سالن بزرگ 600 صندلی دارد و 4 سالن دیگر 160 تا 180 صندلی.

وی افزود: برای تجهیزات صوتی و تصویری این سالن‌ها کامل‌ترین نوع تجهیزات خریده شده است. ما برخی تجهیزات صدا را باید از آمریکا وارد می‌کردیم که به دلایل مشخص آنها را از ایتالیا خریدیم. برای نخستین‌بار از سیستم دالبی سرواند به‌طور کامل استفاده شده و زیرساخت‌ها را با نظارت همان شرکت خارجی کار کردیم. سالن شماره یک هم به آپارات دیجیتال تجهیز می‌شود.

کد خبر 41001

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز