همشهری آنلاین: رهبر معظم انقلاب اسلامی جمعه شب( 14دی) در جمع تعدادی از معاونان رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت، امام جمعه، استاندار، نمایندگان و تعدادی از مسئولان استان یزد سخنانی ایراد فرمودند.

به گزارش ایسنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: مسوولان باید با بهره‌مندی از توانایی‌ها و ظرفیت‌های مردم استان یزد در جهت حل مشکلات و پیشرفت بیش از پیش این استان تلاش کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جمعه‌شب در جلسه‌ای با حضور معاون اول رییس‌جمهور، جمعی از معاونین رئیس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت، امام جمعه و نماینده ولی فقیه، استاندار یزد، نمایندگان و تعدادی از مسئولان اجرایی استان ضمن بررسی مسائل و مشکلات استان یزد، این استان را از لحاظ رشد و توسعه، تولید ثروت، استعدادهای انسانی و طبیعی، همت و تلاش مردم بسیار آماده ارزیابی و تاکید کردند: مسئولان باید با استفاده از این زمینه‌ها و بهره‌مندی از توانایی‌ها و ظرفیت‌های مردم استان یزد در جهت حل مشکلات و پیشرفت بیش از پیش این استان تلاش کنند.

ایشان در این جلسه که در پی ساعت‌ها جلسات کارشناسی برای بررسی مسائل و مشکلات استان یزد تشکیل شد، این استان را به لحاظ موقعیت جغرافیایی مرکز و چهارراه مواصلاتی کشور دانستند و افزودند: اجرایی شدن مصوبات و طرح‌ها و حل مشکلات استان یزد نیازمند پیگیری و جدیت مسئولان در دولت و همچنین دولت محلی به ویژه شخص استاندار است.

رهبر انقلاب اسلامی، با تاکید بر لزوم کوتاه شدن زمان اجرای طرح‌ها از جمله ظرفیت‌های استان یزد را صنعت نساجی برشمردند و خاطرنشان کردند: باید با برنامه‌ریزی و با استفاده از توانایی‌های علمی دانشگاه‌ها و ابتکار و نوآوری متخصصان داخلی صنایع نساجی استان را نوسازی و احیا کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با اشاره به مشکل کمبود آب در استان یزد، لزوم جدیت برای پیگیری طرح‌های مربوط به آب را یادآور شدند و افزودند: این طرح‌ها باید با اولویت پیگیری شوند.

ایشان همچنین با اشاره به تدین مردم استان یزد و شهرت به دارالعباده بر لزوم توجه بیش از پیش مسئولان فرهنگی و تبلیغی به مسائل فرهنگی و معنوی در این استان تاکید کردند.

در ابتدای این نشست، آقای داوودی معاون اول رئیس‌جمهور گزارشی از اقدامات و تصمیماتی که با استفاده از منابع بودجه عمومی دولت، تسهیلات و سایر منابع در سفر مقام معظم رهبری به استان یزد برای حل مشکلات و توسعه‌ بیش از پیش این استان اتخاذ شده بیان کرد و گفت: جمعا 165 میلیارد تومان اعتبار و حدود 101 میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه‌ استان یزد در نظر گرفته شده است.

آقای فلاح‌زاده استاندار یزد نیز گزارشی از مسائل و مشکلات استان یزد و جزییات تصمیمات گرفته شده بیان کرد.

کد خبر 40981

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز