همشهری آنلاین: راجر فدرر پس از حدود ۲۰ سال قرارداد خود را با شرکت نایک به هم زد تا با یک پیشنهاد ۳۰۰ میلیون دلاری در ۱۰ سال آینده لباس‌های شرکت ژاپنی یونیکلو را تن کند.

راجر فدرر در ویمبلدون ۲۰۱۸

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ياهو فايننس، بزرگ‌ترين ستاره تاريخ تنيس دنيا كه روز دوشنبه رقابت‌هاي تنيس ويمبلدون را با پيروزي سه بر صفر مقابل دوشان لايوويچ صربستاني آغاز كرد، پس از حدود دو دهه با برندي جز نايك وارد زمين شد. او از لباس، مچ‌بند و سربند مارك يونيكلو بازي كرد و البته چون اين برند ژاپني كفش ورزشي توليد نمي‌كند، همچنان كفش نايك به پا داشت.

راجر فدرر ماه اوت آينده 37 ساله مي‌شود و طبعا نمي‌تواند 10 سال آينده را همچنان در زمين تنيس حضور داشته باشد. از اين رو، واريز 30 ميليون دلار پول در هر سال يك قرارداد پرسود براي تنيسور افسانه‌اي و شركت ژاپني است كه قصد دارد بخشي از بازار خرده‌فروشي آمريكا و اروپا را در سال‌هاي آينده از آن خود كند. قرارداد فدرر با نايك 10 ميليون دلار در سال بود و گفته مي‌شود پس از اقدام اخير مرد سوئيسي، ارزش سهام اين شركت در بازار دو درصد افت كرد.

مديران يونيكلو قصد دارند تا سال 2020 درآمد آن را از بازار آمريكا به 10 ميليارد دلار برسانند كه يك ماموريت دشوار به نظر مي‌رسد. درآمد اين شركت در سال گذشته ميلادي 14 ميليارد دلار بود كه نيمي از آن از بازار ژاپن به دست آمد. در چهار ماه پاياني 2017 براي نخستين بار درآمدهاي خارجي يونيكلو از درآمد داخلي آن پيشي گرفت و اگر اوضاع اين‌گونه پيش برود، به لطف درخشش راجر در زمين‌هاي تنيس مي‌توان به آينده شركت اميدوار بود.

يونيكلو بيشتر با بازيكنان تنيس و گلف قرارداد همكاري بسته و بزرگ‌ترين ستاره آن نواك جوكوويچ بود كه سال گذشته ترجيح داد وارد همكاري با لاكاست شود. از اين رو، راضي كردن راجر فدرر براي تبديل شدن به سفير جهاني يونيكلو يك پيروزي بزرگ براي آن به شمار مي‌رود. چهره‌هايي چون مايكل جردن، شكيل اونيل، چارلز باركلي و سرنا ويليامز پس از بازنشستگي هم همچنان مورد توجه مردم هستند و فدرر قطعا در صدر اين جدول قرار مي‌گيرد.

واکنش ضد نایکی آدیداس؛ از تیم ملی ایران حمایت می‌کنیم

شركت نايك كه به واسطه ندادن كفش‌هاي ورزشي به بازيكنان تيم ملي فوتبال ايران در جام‌جهاني روسيه به شدت تحت فشار افكار عمومي است، با از دست دادن راجر يك ضربه بزرگ ديگر هم خورد. هر چند اين شركت همچنان مالك لوگوي RF است و مي‌تواند لباس‌هاي و لوازم ورزشي را با لوگوي مربوط به نام راجر فدرر توليد و به بازار عرضه كند. مديران نايك از اظهار نظر درباره اقدام اخير اسطوره تنيس دنيا خودداري كرده‌اند.

کد خبر 409716

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha