مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرکز جامع تکامل کودکان همایون، برای ارائه خدمات درمانی به کودکان افتتاح شد.

افتتاح مرکز تکامل کودکان

به گزارش ایرنا، این مرکز که یک طبقه از مرکز جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ‏است.

مرکز جامع تکامل کودکان همایون با اعتباری حدود 200 میلیون تومان بازسازی شده و با هماهنگی گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدیریت ‏بیمارستان مفید و تامین اعتبار توسط خیرین و وزارت بهداشت به بهره‌برداری رسیده است.‏

در این مرکز، خدمات کار درمانی جسمی، کار درمانی ذهنی، گفتار درمانی به کودکان ارائه می‌شود.‏

معاون درمان وزارت بهداشت در مراسم افتتاح این مرکز گفت: برای اینکه بتوانیم ناهنجاری‌های ایجادشده در کودکان را به صفر برسانیم، حوزه درمان باید با مراکز جامع ‏سلامت و بهداشت ارتباط بیشتری داشته باشند.

وی یادآور شد: پیشگیری مربوط به همه معاونت‌های وزارت بهداشت است؛ کسی نمی‌تواند بگوید که وقتی یک بیمار درمان می‌شود، ‏موفقیت کامل حاصل شده است زیرا بیماری باید با کمترین عوارض و هزینه و در مراحل اولیه بیماری درمان شود.

‏دکتر جان بابایی با اشاره به راه اندازی این مرکز، اظهار داشت: بهره‌ برداری از این مرکز بسیار اهمیت دارد، زیرا فرآیندهای ارزشمندی به دنبال خواهد داشت. ارزش این کار حتی از ساخت ‏بیمارستان هم بالاتر است و برای اینکه بتوانیم چهار سطح پیشگیری را اجرا کنیم، نیاز به مراکزی همانند این مرکز داریم.

‏معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: در این کلینیک هم موضوع رشد و هم تکامل، بررسی و پیگیری می‌شود. ‏همچنین زنان باردار باید از زمان بارداری در مراکزی مانند این مرکز مورد بررسی قرار گیرند و نظارت و مراقبت شوند تا اگر ‏اختلال رشد در کودک تازه متولد شده مشاهده شد، از همان ابتدا رصد و در مراکز رشد و تکامل بررسی و درمان شوند.‏

کد خبر 409711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha