سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سلاح‌های لیزری مجموعه فیلم‌های جنگ‌های ستاره‌ای توسط چینی‌ها به واقعیت تبدیل شده‌اند.

لیزر

براساس گزارش لايو‌ساينس،‌محققان چيني نوعي سلاح ليزري ابداع كرده‌اند كه مي‌تواند اهداف را از فاصله 800 متري به آتش بكشد. اما اين اسلحه جديد كه ZKZM-500 نام دارد، نسبت به نسخه سلاح‌هاي ليزري جنگ‌هاي ستاره‌اي تفاوت‌هايي دارد.

يكي از مهم‌ترين تفاوت‌ها شكل ظاهري اسلحه جديد است كه شكلي جعبه‌اي مانند دارد و بيشتر به يك اسلحه اسباب‌بازي بزرگ شباهت دارد تا سلاح‌هاي ليزري ظريف در جنگ‌هاي ستاره‌اي.

اين اسلحه كاليبر 15 ميليمتري وزني در حدود سه كيلوگرم دارد و مي‌تواند بيش از هزار گلوله ليزري پرتاب كند كه دوام هر پرتو شليك شده نيز دو ثانيه است. به گفته سازندگان اين سلاح، اسلحه پرتو ليزري بدون صدا و نامرئي ايجاد مي‌كند كه جذابيت آنها به اندازه شليك‌هاي ليزري جنگ‌هاي ستاره‌اي نيست.

اگرچه اين سلاح در دسته سلاح‌هاي غيرمرگبار دسته‌بندي شده‌است،‌ اما شليك آن مي‌تواند پوست و گوشت بدن انسان را به سرعت سوزانده و تبديل به ذغال كند. از اين اسلحه همچنين مي‌توان براي شليك از ميان شيشه يا به آتش كشيدن اهداف قابل اشتعال نيز استفاده كرد و از آنجايي كه شليك‌ها بدون صدا هستند،‌كسي متوجه آغاز حمله نخواهد شد و حتي يكي از سازندگان اسلحه به روزنامه مورنينگ پست چين گفته‌است استفاده از اين اسلحه كاملا تصادفي به نظر خواهد آمد.

دليل دسته بندي اين سلاح در گروه غيرمرگبار آن است كه مشابه سلاح‌هاي گلوله‌اي با هدف كشتن انسان طراحي و ساخته نشده‌است و در عين حال چندين‌بار شليك متوالي ليزر از اين اسلحه به سمت انسان مي‌تواند منجر به مرگ او شود.

يك سند دولتي چين اعلام كرده از چنين سلاحي مي‌توان براي به آتش كشيدن بنرهاي غيرقانوني در تظاهرات و يا به آتش كشيدن مو يا لباس حاضران در تظاهرات استفاده كرد. اين سلاح آماده توليد انبوه است اما سازنده آن،‌شركت ZKZM هنوز شركت قانوني توليد سلاحي را نيافته تا بتواند اسلحه‌هايش را با قيمتي كمتر از 15 هزار دلار توليد كند.

کد خبر 409674

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha