همشهری آنلاین: عضو کمیسیون انرژی گفت: باید مراقب باشیم که دوباره آن فسادها و رانت‌خواری‌ها و هدر رفتن منافع ملی به اسم دور زدن تحریم‌ها اتفاق نیفتد و تجربه بابک زنجانی‌ها تکرار نشود.

جلال میرزایی

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره تاثیر تحریم‌ها بر وضعیت فروش نفت در ایران و راهکارهای پیش روی کشور برای بدور ماندن کشور از بحران گفت: به نظر من آن چیزی که اتفاق می‌افتد از ید اختیار کمیسیون انرژی خارج است که کمیسیون انرژی بخواهد تاثیری بر این روند بگذارد. کمیسیون انرژی نهایت کاری که می‌تواند بکند همین جلساتی است که برگزار کرده و در جریان مسائل قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه کمیسیون انرژی می‌تواند از وزارت نفت و شرکت ملی نفت گزارش بگیرد، گفت: درباره اینکه چگونه می‌توان با این مشکلات مواجه شد با توجه به اختیارات کمیسیون انرژی و نگرانی‌هایی که وجود دارد و همچنین تجربه‌ای که از دوره رئیس‌جمهور سابق داریم این است که باید مراقب باشیم که دوباره آن فسادها و رانت‌خواری‌ها و هدر رفتن منافع ملی به اسم دور زدن تحریم‌ها اتفاق نیفتد و تجربه بابک زنجانی‌ها تکرار نشود.

این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی گفت: یک نظم و چهارچوبی باید برای این کار تعیین شود که از حالت فردی خارج شود و یک گروهی تصمیم بگیرند و باید اختیارات داشته باشند که در زمان‌های مختلف تصمیمات درست بر اساس خرد جمعی بگیرند.

میرزایی عنوان کرد: این که برای حل مساله فروش نفت در میان مدت و بلند مدت چه کار باید کرد لازم است در سطح کلان و در سطح سران سه قوه و در جلساتی که مجلس با حضور مسئولان دارد و باز در سطح کلان‌تر که سیاست‌ها توسط مقام معظم رهبری تعیین می‌شود، کار شود؛ چرا که در این شرایط همه کارهایی که کمیسیون‌ها انجام می‌دهد نسخه ‌هایی است که برای کوتاه مدت تجویز می‌شود و برای بلند مدت باید با اتخاذ سیاست‌های واقع‌گرایانه و در‌ پیش گرفتن تصمیمات معقول در نگرش‌مان تغییراتی را ایجاد کنیم که منافع ملی ما آسیبی نبیند.

کد خبر 409592

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha