دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: قیمت طلا در معاملات دوشنبه یازدهم تیرماه بازار آسیا که رشد ارزش دلار، تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، با کاهش روبرو شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۲۵۱.۱۷ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۵۲.۵۰ دلار رسید.

دلار تحت تاثیر قدرت نسبی اقتصاد آمریکا و دورنمای افزایش بیشتر نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، در برابر سبدی از ارزهای رقیب صعود کرد و نرخ برابری آن در برابر ین ژاپن به ۱۱۱.۰۶ رسید که بالاترین حد در شش هفته گذشته بود.

به گفته مارک تو، مدیر تحقیقات گروه مالی وینگ فانگ، عادی‌سازی سیاست پولی، به رشد ارزش دلار و ضعیف شدن قیمت طلا کمک کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، تقاضا برای طلا که ناشی از ریسک‌گریزی است، به دلیل انتظارات برای بالا رفتن نرخ‌های بهره آمریکا آن طور که انتظار می‌رفت چشمگیر نبوده است.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق‌العاده حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر به تقاضا برای این فلز که بازدهی ندارد لطمه می‌زند و از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

آمار نشان داد ضرابخانه آمریکا ۱۹۵۰۰ اونس سکه طلای عقاب آمریکایی در ژوئن فروخته که ۱۸.۸ درصد نسبت به ماه پیش از آن کاهش داشته است.

همچنین ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۱۸ درصد کاهش یافت و به ۸۱۹.۰۴ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۶.۰۴ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۹۵۳.۵۰ دلار رسید و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۸۴۵.۲۵ دلار رسید.

کد خبر 409558

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha