همشهری آنلاین: رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: میز احزاب با همکاری خانه احزاب ایران برای نظارت به مراحل اجرای انتخابات در ستاد انتخابات مستقر شده است.

به‌ گزارش ایرنا، علیرضا افشار افزود: برخی از احزاب اصرار داشتند برای حضور، فعالیت و کمک به ارتقاء کیفیت انتخابات در ستاد انتخابات حضور پیدا کنند که این مساله تحقق یافته است.

وی تصریح کرد: ‪ 2‬نفر به نمایندگی از احزاب قانونی کشور در میز احزاب که در ستاد انتخابات کشور مستقر شده است، حضور خواهند داشت.

معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: در استانها با توجه به اینکه احزاب ساختار و تشکیلات گسترده‌ای ندارند ، قرار شد یک نماینده از احزاب معرفی شود که با ستادهای انتخاباتی در استانها و شهرستانها همکاری داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: داوطلبان نمایندگی مجلس هشتم که در خارج از کشور به سر می‌برند می‌توانند پس از ثبت نام از طریق اینترنت مدارک خود را به سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در آن کشور تحویل دهند.

وی در خصوص برگزاری رایانه‌ای انتخابات نیز گفت: اگر موفق شویم انتخابات را در تهران به صورت رایانه‌ای برگزار کنیم امکان این که کمتر از ‪ ۲۴‬ساعت نتایج انتخابات را اعلام کنیم، وجود دارد.

افشار افزود: علاوه بر استان تهران در  ۱۳‬شهرستانی که تعداد نمایندگان آنها بیش از سه نفر است، دستگاه‌های شمارش رایانه‌ای آرا مستقر می‌شود.

افشاردر خصوص تبلیغات نامزدهای انتخابات هم گفت: بر اساس آخرین مصوبه قانونی نصب هر نوع پوستر، پلاکارد در سطح شهرها ممنوع است و اگر تغییری تا شروع انتخابات از سوی مجلس شورای اسلامی اعمال شود ، مبنای کار قرار خواهد گرفت.

کد خبر 40950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز