همشهری آنلاین: وضعیت جسمانی سوهارتو رییس جمهوری سابق اندونزی وخیم اعلام شده است.

به گزارش بی بی سی، با مشاهده علایم کم خونی و کاهش فشار خون در بدن سوهارتوی 86 ساله، وی روز جمعه 4 ژانویه به بیمارستان انتقال یافت.

گفته می‌شود به رغم آنکه وضعیت جسمانی سوهارتو جمعه شب نامساعد گزارش شده بود، اکنون وضعیت جسمانی وی از ثبات نسبی برخوردار است. تا کنون پزشکان وی را تحت دیالیز کلیه قرار داده‌اند و باید تحت عمل جراحی برای نصب دومین دستگاه تنظیم ضربان قلب قرار گیرد.

سوسیلو بامبانگ یودهویونو رییس جمهوری اندونزی نیز پس از دیدار با سوهارتو در بیمارستان در سخنانی گفت: تیم پزشکی ریاست جمهوری توضیح داد که وضعیت وی (سوهارتو)وخیم است...ما باید هر کاری که می‌توانیم برای بازگرداندن سلامتی وی انجام دهیم. ما باید برای بهترین دعا کنیم.

سوهارتو از سال 1966 قدرت را در اندونزی در دست داشت و طی 32 سال این کشور را با مشت آهنین اداره کرد.سوهارتو پس از آنکه به دلیل وقوع بحران سیاسی و وضعیت نامساعد اقتصادی در سال 1998  از قدرت کناره گیری کرد، به زندگی در جاکارتا پایتخت اندونزی ادامه داد.

اگر چه اتهامات اختلاس مالی گسترده علیه وی مطرح شده بود. اما وکلای وی با استناد به اینکه سوهارتو از وضعیت مناسب جسمانی  برخوردار نیست توانسته بودند، مانع از محاکمه وی شوند.

سوهارتو در سال‌های اخیر از وضعیت مساعد جسمانی برخوردار نبود و هر از گاهی به دلیل این وضعیت به بیمارستان انتقال می‌یافت. او حتی طی سال‌های اخیر دچار حمله قلبی شده بود.

کد خبر 40949

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز