مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شهردار منطقه ۲ از اجرای طرح خودگردانی بوستان‌های منطقه ۲ در راستای سیاست‌های کاهش هزینه و افزایش درآمد این منطقه خبر داد.

 طرح خودگردانی بوستان‌ها به عنوان طرحی اقتصادی در راستای اجرای سیاست‌های کاهش هزینه‌های شهر و مدیریت هزینه برای اولین بار در منطقه ۲ در فاز اول در سه بوستان این منطقه اجرا می‌شود.

رسول کشت‌پور، شهردار منطقه دو با اعلام این مطلب افزود: براي مدیریت هزینه‌ها و نگهداشت فضای پارک‌ها، طرحی با عنوان خودگردانی بوستان‌ها تدوین شد که در این طرح پارک‌هایی که امکان منابع درآمد مالی دارند در اختیار پیمانکاران قرار می‌گیرد تا ایشان با مدیریت هزینه و کسب منابع درآمدی از خود پارک برای همان مجموعه در جهت نگهداشت هزینه می‌کنند.

كشت‌پور درباره وجود منابع درآمدی در بوستان‌ها افزود: به طور مثال این منابع مانند رستوران‌ها، بوفه، شهر بازی، پارکینگ و غیره به بخش خصوصی به قیمت واقعی واگذار می‌شود و سرمایه‌گذار تمامی هزینه‌های مربوط به نگهداشت فضای سبز و نگهداشت پارک را باید بپردازد.

به گزارش ایسنا،شهردار منطقه ۲ با اشاره به این‌که در این طرح هزینه‌های جاری در بوستان‌ها کاهش می‌یابد، گفت: این اقدام باعث می‌شود بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری در بوستان‌ها، فضاهای پویا و متفاوتی را برای جذب شهروندان ایجاد کنند که افزایش کیفیت نگهداشت و توسعه فضای سبز از شرایط مهم و اولویت دار این طرح محسوب می‌شود.

او تاکید کرد: در این طرح که پیش‌نویس قرار داد آن درحال نهایی‌شدن است در فاز یک، بوستان‌های نهج البلاغه، ژوراسیک، کیهان، بوستان پرواز و باغ راه فدک به سرمایه واگذار می‌شود.

کشت‌پور همچنین اظهار داشت: شهرداری منطقه به صورت مستمر بر اقدام‌ها و نگهداشت فضای سبز نظارت می‌کند و اولویت اول اجرای این طرح، آسایش و آرامش شهروندان در استفاده مطلوب از فضاهای عمومی بوستان‌هاست.

کد خبر 409463

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha