همشهری‌آنلاین: دونالد ترامپ نسبت به حادثه حمله مسلحانه اخیر به یک نشریه در ایالت مریلند این کشور اظهار تاسف کرده و با وحشتناک خواندن این حمله تاکید کرد خبرنگاران در آمریکا نباید با خطرهای بزرگ روبه‌رو شوند.

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مراسمی در کاخ سفید که با موضوع قانون کاهش مالیات برگزار شد، گفت: این حمله وجدان ملت ما را به درد آورده و قلب ما را اندوهگین کرد.

او اظهار کرد: خبرنگاران نیز باید مثل همه آمریکایی‌ها ترسی از هرگونه حمله خشونت‌آمیز در ضمن انجام شغلشان نداشته باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از  هیل،ترامپ گفت: دولت من تا زمانی که تمامی قدرتمان را برای کاهش جرایم خشونت‌آمیز و حمایت از جان بی‌گناهان به کار نگیریم آسوده نخواهد بود.

او  به خانواده قربانیان تسلیت گفت.

این اظهارنظرها اولین واکنش ترامپ به حمله مرگبار پنجشنبه به دفتر روزنامه‌ای به نام "کپیتال گازت" در شهر آناپلیس آمریکا محسوب می‌شود که دست‌کم پنج کشته برجای گذاشت.

ترامپ پنجشنبه عصر به هنگام بازگشت به کاخ سفید پرسش‌های خبرنگاران درباره این تیراندازی را نادیده گرفت اما بعد از این حمله در توئیتی به آن واکنش نشان داد و گفت که دعاها و فکر او با قربانیان و خانواده‌های آنها است.

ترامپ همچنین در صحبت‌هایش طی روز جمعه 8 تیر گفت: بعد از این تیراندازی من احترام زیادی برای مطبوعات قائل هستم و یکسری از بزرگ‌ترین کسانی که می‌شناسم خبرنگار هستند.

منتقدان رئیس‌جمهور آمریکا را متهم به خصومت‌ورزی علیه رسانه‌های خبری کرده‌اند. خود ترامپ چند بار خبرنگاران را "دشمن مردم" خوانده و در چند تجمع به چند خبرنگار حمله لفظی کرد و بخش بزرگی از رسانه‌ها را "رسانه اخبار دروغ" خواند.

خبرنگار سی‌ان‌ان جیم آکوستا که یک منتقد شناخته شده ترامپ است از او پرسید آیا دیگر از لفظ دشمن مردم برای توصیف مطبوعات استفاده نمی‌کند؟ اما ترامپ به نظر نمی‌آمد که این سوال را که با فریاد و در ضمن تشویق جمعیت مطرح شد، شنیده باشد.

این خبرنگار در توئیتی درباره این اتفاق عنوان کرد که رئیس‌جمهور آمریکا به او بی‌اعتنایی کرده است.

او در این توئیت نوشت: من تلاش کردم از رئیس‌جمهور بپرسیم آیا باز هم ما را دشمن مردم خطاب می‌کند. او به سوال من جواب نداد.

کد خبر 409338

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha