یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: هواوی اولین گوشی ۵G خود را در ژوئن ۲۰۱۹ معرفی می‌کند.

در ماه‌های اخیر حجم خبرهای مربوط به اینترنت ۵G به‌طور فزاینده‌ای افزایش یافته است و حالا هواوی می‌خواهد در زمینه‌ی این فناوری حرف اول را بزند.

طبق گزارش Digitimes، مدیرعامل هواوی در نمایشگاه MWC شانگهای گفته که اولین نسل از تراشه‌های ۵G این شرکت در مارس ۲۰۱۹ عرضه می‌شوند و اولین گوشی ۵G این شرکت هم در ژوئن ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد.

باید این نکته را در هم خاطرنشان کنیم که بسیاری از شرکت‌های مخابراتی در سرتاسر جهان همچنان مشغول آزمایش‌های اولیه‌ی مربوط به این فناوری هستند. هواوی البته مشخص نکرده که اولین گوشی ۵G این شرکت متعلق به کدام سری از گوشی‌ها است.

از آنجایی که تاریخ این معرفی ژوئن ۲۰۱۹ اعلام شده، پس به احتمال زیاد این گوشی متعلق به سری گوشی‌های P هواوی نخواهد بود. در عوض باید بگوییم که احتمالا یکی از گوشی‌های سری میت این مشخصه را دریافت خواهد کرد.

در ضمن در مورد همه‌گیری فناوری ۵G هم نمی‌توانیم با اطمینان زیادی اظهارنظر کنیم، زیرا در بسیاری از کشورها، شرکت‌های مخابراتی اعلام کرده‌اند که تا پایان ۲۰۱۸ زیرساخت‌های مربوط به این فناوری را به‌صورت آزمایشی فقط در تعداد محدودی از شهرها راه‌اندازی می‌کنند.

کد خبر 409337

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha