همشهری آنلاین: ساکنان غزه راه پیمایی این جمعه با نام «وفا به زخمی‌ها» را در چارچوب راهپیمایی‌های بازگشت و رفع محاصره از نوار غزه که از ۳۰ مارس (۱۰ اسفند ۹۶) با تجمع در منطقه حائل میان غزه و سرزمین‌های اشغالی شروع شده است، ادامه دادند.

 غزه این بار در جمعه "وفا به زخمی ها" به پا خاست

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری' فلسطین الیوم'، شورای ملی اردوگاه های راه پیمایی بازگشت و رفع محاصره، از اهالی غزه ودیگر شهرهای فلسطین خواست در راه پیمایی امروز به نام 'وفا به زخمی ها' حضوری گسترده داشته باشند.

شورای مذکور با صدور بیانیه ای با تاکید بر مسالمت آمیز بودن راه پیمایی و گستردگی ابعاد آن، تداوم راه پیمایی ها تا تحقق اهداف مورد نظر از جمله بازگشت به فلسطین، رفع محاصره ظالمانه از غزه و مخالفت با طرح آمریکایی 'معامله قرن ' موسوم به وطن جایگزین برای فلسطین را خاطر نشان ساخت.

بر اساس این بیانیه، راه پیمایان فلسطینی با تجمع در میادین اصلی شهر غزه و دیگر شهرهای فلسطین و حمل تصاویر شهدا پس از نماز عصر به طرف دیوار حائل میان نوار غزه وسرزمین های اشغالی حرکت می کنند.

از 30 مارس ( 10 اسفند) آغاز راه پیمایی های مسالمت آمیز بازگشت و رفع محاصره تاکنون بیش از 120 فلسطینی شهید و بیش از 15 هزار فلسطینی دیگر زخمی شدند و در حالی که راه پیمایان فلسطینی هیچگونه خطری برای نظامیان صهیونیست ندارند، رژیم صهیونیستی با اعمال زور راه پیمایان فلسطینی در نوارغزه و دیگر مناطق را مورد حمله قرار می دهد.

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) چندی پیش اعلام کرد که راهپیمایی های مسالمت آمیز بازگشت، تا تحقق اهداف آن ادامه خواهد یافت.

کد خبر 408611

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha