همشهری آنلاین: بازرسان اسکاتلندیارد بریتانیا امروز جمعه 14 دی به اسلام آباد وارد شدند تا به مقامات پاکستانی برای تحقیق درباره ترور بی‌نظیر بوتو کمک کنند.

خبرگزاری آلمان از اسلام آباد گزارش داد، یک تیم پنج نفره از فرماندهی ضدتروریسم سرویس پلیس کلان‌شهر لندن بنا به تقاضای پرویز مشرف، رییس جمهور پاکستان از گوردون براون، نخست‌وزیر انگلیس به این ماموریت اعزام شده است.

آیدن لیدل (Aidan Liddle)، سخنگوی کمیسیون عالی بریتانیا در اسلام آباد گفت این تیم شامل دو متخصص جرم‌شناسی است که فقط به پاکستانی‌ها کمک می‌کنند و خودشان تحقیقات مجزایی نخواهند داشت.

مقامات حزب مردم پاکستان متعلق به بوتو اقدام پرویز مشرف برای دعوت از اسکاتلندیارد را محکوم کرده و خواستار تحقیقات مستقل سازمان ملل شده‌اند.

باید منتظر ماند و دید این تیم انگلیسی تا چه اندازه قادر خواهد بود ابعاد ترور ناشی از تیراندازی عامل انتحاری را مشخص کند که موجب کشته شدن بوتو، نخست‌وزیر پیشین پاکستان زمانی شد که وی 27 دسامبر در شهر راولپندی مشغول تبلیغات انتخاباتی بود.

مسوولان شهری صحنه جرم را اندکی پس از حمله با شلنگ‌های آتش‌نشانی پاک کردند که به احتمال قوی هر گونه سند ضروری برای جرم شناسان را از بین برده است.

مشرف پنجشنبه شب در برابر خبرنگاران خارجی تصدیق کرد که این مسوولان نباید در صحنه جنایت دخل و تصرف می‌کردند اما گفت امیدوار است حضور اسکاتلندیارد به رفع این عقیده فراگیر منجر شود که عناصری از دولت بوتو را کشته و مدارک را از بین برده‌اند.

 خبرهای بی‌نظیر بوتو در همشهری آنلاین

کد خبر 40848

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز