همشهری آنلاین: کلان منطقه انگلیس در بریتانیا، در آستانه تبدیل شدن به متراکم‌ترین منطقه در قاره اروپا قرار گرفته‌است.

به گزارش دفتر ملی آمار بریتانیا، در این صورت، انگلیس از نظر نسبت جمعیت به سرزمین، از جزیره مالت در مدیترانه پیشی خواهد گرفت.

این گزارش حاکی است، انگلیس در حال حاضر در حال پیشی گرفتن از هلند به عنوان دومین کشور متراکم اروپاست.

در انگلیس، نسبت جمعیت به سرزمین، در سال گذشته میلادی به ‪ ۳۹۰‬نفر در هر کیلومتر مربع رسید، که این رقم در سال پیش از آن ‪ ۳۸۷‬نفر در هر کیلومتر مربع بود.

بر اساس این گزارش، مهاجران در سال‌های اخیر عامل ‪ ۷۰‬درصد افزایش جمعیت انگلیس بوده‌اند و در صورت ادامه روند کنونی، شمار جمعیت این منطقه در هر کیلومتر مربع به ‪ ۴۶۴‬نفر در هر کیلومتر خواهد رسید.

جمعیت انگلیس در سال ‪ ۲۰۰۴‬به رقم بی‌سابقه ‪ ۵۰‬میلیون نفر رسید و این در حالی بود که جمعیت سراسر بریتانیا در سال ‪ ۲۰۰۵‬حدود ‪ ۶۰‬میلیون نفر اعلام شد.

جمعیت بریتانیا در سال‌های انقلاب صنعتی در این کشور در سال ‪ ۱۹۱۱‬میلادی به رقم ‪ ۴۲‬میلیون نفر رسیده بود اما در دهه‌های بعد به تدریج از روند رشد جمعیت این کشور کاسته شد.

کاهش جمعیت بریتانیا معلول کم شدن زاد و ولد و همچنین دو جنگ جهانی بود اما در سال‌های اخیر مهاجرت به عاملی تعیین‌کننده در تغییر جهت این روند و افزایش جمعیت این کشور تبدیل شده‌است.

دفتر ملی آمار بریتانیا پیشتر اعلام کرده بود، با ادامه روند کنونی افزایش جمعیت در این کشور ممکن است در سال ‪ ۲۰۸۱‬میلادی شمار ساکنان آن به ‪ ۱۰۸‬میلیون نفر برسد.

کد خبر 40843

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز