جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سجاد میرزامهدی تهرانی: پرونده E۳ امسال هم با تمام فرازو نشیب‌ها و گمانه‌زنی‌های جدابش بالاخره به پایان رسید.

ذ سبد

ای‌تری 2018 عملکرد بسیار قابل قبول و موفق‌تری  نسبت به کنفرانس ای‌تری 2017 داشت چرا که کمپانی‌ها عمدتا بر رونمایی از بازی‌های خود تمرکز کرده بودند. بازی‌های معرفی شده امسال بسیار زیبا بودند که وقتی به تماشای آن‌ها می‌پرداختم و به قول گیمرها آدرنالین خونم بالا و پایین می‌شد و کلی امید به زندگی پیدا کردم.

در مجموع امسال همه دست پر بودند و بازی‌هایی را معرفی کردند که ارزش بحث کردن بر روی تک تک آن‌ها وجود دارد. ولی در این بین، کنفرانس مایکروسافت از مابقی بهتر و پر محتوا تر بود به این صورت که مایکروسافت در کنفرانس خود پانزده بازی رونمای کرد که این خود فوق العاده است.

همه کمپانی‌ها از بازی‌های شاهکار با به عبارتی Masterpiece خود رونمایی کردند که این رقابت را بسیار امسال زیاد کرده بود طوری که بین Gears Of War 5 مایکروسافت و Last Of Us Part 2 سونی به تله می ‌افتادید که کدام بازی بهتر است.

در ادامه شاهد بازیهای مطرح معرفی شده توسط کمپانی‌ها خواهید بود؛

  • کنفرانس الکترونیک آرتز

مانند هر سال EA اولین کمپانی است که کنفرانس خود را شروع میکند. ابتدا این کمپانی با نشان دادن تریلری از بازی FiFa 19 از اضافه شدن UEFA Champions League خبر داد. در ادامه سازندگان این بازی اظهار کردند سعی داشتند تا نقاط ضعف را در این سری از بازی بپوشانند.

در حالت کلی این کمپانی امسال به جای آن که بازی بیشتر نشان دهد، توسعه‌دهنگان بیشتر حرف میزدند که کلا حوصله سر بود با این حال، از روند بازی Anthem رونمایی شد و باز به جای آن که به مردم بیشتر از بازی نشان دهند سازندگان این بازی صحبت کردند.

دو بازی مستقل Sea of Solitude و Unravel Two کنفرانس الکترونیک آرتز را نجات دادند.

  • کنفرانس مایکروسافت

در همین حد بگویم که این کمپانی به قدری خوب و کامل عمل کرد که اگر بقیه کمپانی‌ها با هم همکاری کنند نمی‌توانند به گرد پای مایکروسافت برسند.

بازی هیلو بی نهایت (Halo: Infinite) اولین چیری از این کنفرانس بود که دیدیم که این خود باعث شد اعتبار کنفرانس مایکروسافت تا حد زیادی بالا رود و تا آخر هم این روند را خفظ کند. در ادامه مایکروسافت یکی پس از دیگر به رونمایی از بازی‌ها می‌پرداخت، نه فقط بازی‌های انحصاری.

یکی دیگر از اتفاقات خوب در این کنفرانس معرفی شدن بازی Gears 5 بود که باعث غافلگیری طرفدار گردید. این همه کار مایکروسافت نبود به صورت کاملا ناگهانی بازی Devil May Cry 5 بود که پس از هشت سال دوباره نسخه جدید این بازی ساخته شده است. اما شاهکار مایکروسافت از بازی Cyberpunk 2077 بود که کلا جمع سالن را بهم زد. در کل اینقدر این کنفرانس سرگرم کننده بود دوست داشتید هیچ وقت تمام نشود.

  • کنفرانس بتسدا

فکر می‌کردیم این کمپانی امسال فقط می‌خواهد از شاهکار خود یعنی Fallout 76 حرف بزند که این طور نبود و بیشتر سعی م یکرد که از بازی های خود رونمایی کند که مانند مایکروسافت روند کنفرانس بتسدا هم عالی بود.

از رونمایی Doom جدید گرفته تا Rage 2 و بازی موبایل The Elder Scrolls، می‌توانیم بگوییم که بتسدا یکی از کنفرانس‌های بهتر نمایشگاه E3 2018 بود.نه تنها Fallout 76 نمایش بسیار خوبی داشت، بلکه بتسدا از دو بازی که برای آینده در نظر دارد یعنی Starfield و The Elder Scrolls VI هم رونمایی کرد.

  • کنفرانس یوبی‌سافت

کنفرانس یوبی‌سافت با اینکه بازی‌های بسیار خوبی نشان‌مان داد، ولی متاسفانه بازی جدیدی برای نمایش نداشت؛ یعنی از تمام برنامه‌های این شرکت برای کنفرانس E3 2018 خبر داشتیم و دقیقا هم با همان بازی‌ها روبرو شدیم. تریلرهای بسیار خوبی از Beyond Good and Evil 2 و Skull and Bones دیدیم. یوبی‌سافت روند بازی The Division 2 و Assassin's Creed Odyssey را هم نشان داد؛ دو بازی که تاریخ انتشار دارند و تا پایان سال جاری وارد بازار می‌شوند.

  • کنفرانس سونی

کنفرانس سونی نه به اندازه‌ی دیگر کنفرانس‌ها طولانی بود و نه روندی به د آن‌ها داشت، ولی بازی‌های نشان داده شده آن‌قدر شگفت‌انگیز بودند که بتوانیم به راحتی سونی را یکی از برنده‌های نمایشگاه E3 2018 بدانیم.

برای اولین بار روند بازی The Last of Us 2 و هم‌چنین بازی سامورایی Ghost of Tsushima را دیدیم. از طرفی هم هیدئو کوجیما تریلر جدیدی از بازی Death Stranding نشان داد که به عنوان تکه‌ی نهایی یک پازل در کنار دیگر تریلرها قرار گرفت و به خوبی داستان بازی و دنیای آن را برای‌مان تشریح کرد.

رونمایی از بازسازی Resident Evil 2 به جای خود، روند بازی Spider-Man هم آن‌قدر خوب بود که نتوانیم همین دو سه ماه را تا عرضه‌ی بازی صبر کنیم.

حالا در روزهای آینده باید به برسی مفصل هرکدام از این بازی‌ها بپردازیم ولی یه نکته‌ای را باید عرض کنم که جای Red Dead Redemtion 2 خالی بود.

ای تری ۲۰۱۸

کد خبر 408017

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha