همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدارش در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ با نتیجه سه بر یک برابر روسیه شکست خورد تا با سه پیروزی و شش باخت در رده یازدهم باقی بماند.

تیم ملی والیبال

ایسنا نوشت: در روز پایانی از هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال و از ساعت ۱۸:۳۰ تیم ملی والیبال ایران در اوفا آرنا مهمان تیم قدرتمند روسیه بود که در پایان با وجود پیروزی در ست نخست و ارائه نمایشی درخشان نتوانست حریف قهرمان المپیک لندن شود و در پایان با نتیجه سه بر یک برابر روسیه شکست خورد تا در این هفته نیز همانند دو هفته قبلی یک پیروزی و دو شکست را کسب کند.

ست‌های بازی با امتیازهای ۲۸-۳۰، ۲۵-۲۳، ۲۷-۲۵ و ۲۵-۲۱ به سود روسیه پاین یافت تا روس‌ها با کسب ششمین بردشان با ۱۹ امتیاز موقتا به رده چهارم صعود کنند.

در این دیدار برای تیم ملی والیبال ایران سعید معروف، میلاد عبادی پور، سامان فائزی، امیر غفور، علی شفیعی و فرهاد قائمی وارد زمین شدند و در سوی مقابل موزارسکی، کارپوخوف، فیلیپوف، باکون، کلیوکا و کوبژار شش نفر ابتدایی روسیه در آخرین دیدار هفته سوم بودند.

دو تیم ایران و روسیه تا پیش از این بازی ۱۳ دیدار با هم برگزار کرده بودند که سهم روس‌ها ۱۰ پیروزی و سهم ایران سه پیروزی بود.

ست نخست؛ ۲۸-۳۰ ایران

کولاکویچ که معلوم بود با توجه به استراحت دادن به ستاره‌های با تجربه در بازی برابر برزیل امید زیادی به پیروزی برابر روسیه دارد در این دیدار ترکیب آشنای تیم ملی را وارد زمین کرد. در ابتدای ست دو تیم عملکرد پایاپایی داشتند اما روس‌ها با قامت بلندشان امیر غفور را دفاع کردند تا در امتیاز ۸ بر۶ به سود میزبان شود. پس از این وقفه بازهم روسیه بود که به دلیل ضعف بازیکنان ایران در تبدیل توپ‌های برگشتی به امتیاز اختلاف به چهار امتیاز افزایش پیدا کرد. با رفتن موزارسکی به منطقه سرویس روس‌ها دو امتیاز دیگر کسب کردند تا بازی ۱۶ بر ۱۱ شود. ناتوانی مهاجمان ایران در عبور دادن توپ از میان دست‌های مدفعان بلند قامت روسیه اختلاف به شش امتیاز افزایش پیدا کرد اما سعید معروف نیز با سرویس‌های هدفدارش دریافت عقب زمین حریف را دچار مشکل کرد تا با نرسیدن توپ به پاسور روسیه ایران از دفاع روی تور امتیاز کسب کند تا بازی ۲۰ بر ۱۶ شود. کولاکویچ که پس از نمایش درخشان تیم ملی برابر برزیل انتظارات را بیشتر کرده بود محمد طاهر وادی را برای زدن سرویس به زمین فرستاد و در حالی که دو پاسور در ترکیب بودند ایران توانست از توپ برگشتی استفاده کند تا بازی ۲۰ بر ۱۸ شود تا سرمربی والیبال روسیه مجبور به درخواست زمان استراحت شد. در اواخر ست در حالی که موزارسکی و دیگر ستاره‌های روسیه بازی را تمام شده می‌دیدند بازیکنان ایران ئبا شناسایی مهاجمان حریف و زخمی کردن توپ‌هایشان و نیز یک دفاع دیدنی توسط فائزی بازی را در امتیاز ۲۳ به تساوی رساند. در حالی که دو تیم پس از امتیاز ۲۴ پایاپای پیش می‌رفتند آبشار مهاجم روسیه به آنتن خورد تا ایران ۲۶ بر ۲۵ پیش بیافتد و در لحظات پایانی در حالی که حتی تماشاگران روسیه هم انتظار بازگشت ایران به بازی را نداشتند شاگردان کولاکویچ موفق شدند پس از آبشار مهاجم روسیه به بیرون زمین ست نخست را با نتیجه ۳۰ بر ۲۸ به سود خود به پایان برسانند.

ست دوم؛ ۲۵-۲۳ روسیه

در ست دوم بازیکنان به دلیل روحیه‌ای که از برد در ست نخست کسب کرده بودند این ست را هم مسلط آغاز کردند و در امتیاز یک بر یک درخواست ویدئو چک از سوی کولاکویچ مشخص کرد که توپ به انگشتان موزارسکی برخورد کرده است و حساب کار ۲ بر یک به سود ایران شد.دو تیم بازی برابر را به نمایش گذاشتند اما این روس‌ها بودند که زودتر از ایران به امتیاز ۸ رسیدند. روس‌ها که در برابر هوادارنشان اصلا دوست نداشتند در شرایط بحرانی قرار بگیرند با سرویس‌های موزارسکی بازی را ۱۲ بر ۸ کردند اما جنگندگی بازیکنان ایران و نیز آبشاری که سعید معروف در زمین حریف خواباند اختلاف باز هم به دو امتیاز کاهش یافت تا سرمربی روسیه درخواست زمان استراحت کند. پس از این وقفه میزبان دوباره کنترل بازی را در دست گرفت ولی به یک باره با رفتن علی شفیعی به خط سرویس و گرفتن دو امتیاز سرویس مستقیم بازی در امتیاز ۱۵ به تساوی رسید. بازیکنان با تجربه ایران به دلیل استراحت در بازی روز گذشته برابر برزیل بسیار آماده بودند و با اضافه شدن توخته به جای فائزی هرچه به پایان بازی نزدیک‌تر شدیم ایران به مراتب عملکرد بهتری در دفاع روی تور و دریافت عقب زمین داشت و با دفاع دیدنی فرهاد قائمی ایران ۱۹ بر ۱۷ از میزبان پیش افتاد اما این پایان کار نبود چراکه هنرنمایی موزارسکی در دفاع روی تور و کسب دو امتیاز از سوی او باعث شد تا حساب کار ۱۹ بر ۱۹ شود تا کادر فنی ایران زمان استراحت بگیرد ولی پس از این تاخیر در جریان بازی باز هم روسیه با امتیاز سرویس مستقیم در اواخر بازی از ایران جلو افتاد. اما در امتیازات حساس پایانی شاگردان کولاکویچ جنگنده تر از حریف نامدارشان ظاهر شدند و با گرفتن دو امتیاز متوالی اختلاف را به یک امتیاز کاهش دادند ولی سرویسی که عبادی پور به تور زد و دو دفاع روی تور از حریف این بار روسیه بود که توانست با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ ست دوم را ببرد تا حساب کار در مجموع یک بر یک شود.

ست سوم؛ ۲۷-۲۵ روسیه

ایران این ست را با برتری دو امتیازی آغاز کرد اما بازهم درخشش سرعتی زن ۲۱۸ سانتی متری روسیه حساب کار را به تساوی کشاند. دراوایل ست سوم ایران تا امتیاز ۶ از میزبان نامدار و عنوان دار المپیک پیش بود اما با تبدیل شدن سرویس قدرتمند کلیوکا به امتیاز، روسیه برای اولین بار از ایران پیش افتاد و بازی ۸ بر ۷ شد. برتری یک امتیازی هر کدام از تیم‌ها در لحظاتی از این ست ادامه داشت و با سرویس‌های دیدنی و هدفدار شفیعی ایران ۱۳ بر ۱۲ از قهرمان المپی ۲۰۱۲ جلو افتاد. هرچند بازهم با امتیازگیری معروف از خط سرویس بازی در حالت تساوی پیگیری می‌شد اما این بار روسیه بود که با یک امتیاز برتری ۱۶ بر ۱۵ از ایران جلو افتاد. روس‌ها در ادامه اختلاف را به دو امتیاز افزایش دادند ولی در حالی که روس ها در اواخر ست سوم به سرویس‌های هدفدار روی آورده بودند پشت سرهم سرویس‌هایشان را به بیرون یا تور زدند و در همین شرایط بازیکنان ایران با استفاده موثر از توپ‌های برگشتی و کسب سه امتیاز پشت سرهم ایران ۱۹ بر ۱۸ از میزبان جلو افتاد تا شلپیاکوف مجبور به درخواست زمان استراحت شود. روس‌ها که تاکتیکی جز رساندن توپ ها به موزارسکی نمی‌دیدند با کمک این یار بلند قامت چهار امتیاز کسب کردند تا حساب کار ۲۳ بر ۲۱ شود تا روس ها در آستانه پیروزی در ست سوم قرار بگیرند. در لحظات حساس پایانی که روسیه ۲۴ بر ۲۲ پیش بود کولاکویچ زمان استراحت کرد و پس از این وقفه عبادی پور امتیاز ۲۳ را برای ایران کسب کرد تا حساسیت به اوج خودش برسد تا سرمربی روسیه زمان استراحت بگیرد اما در حالی که معروف در خط سرویس بود با یک سرویس هدفدار باعث شد تا توپ به زمین ایران برگردد و بازیکنان ایران در امتیاز ۲۴ بازی را به تساوی کشاندند. در حالی که در امتیازات پاینی شاهد رالی‌های طولانی بودیم در نهایت روسیه با جاخالی موزارسکی توانست ۲۷ بر ۲۵ این ست را هم ببرد تا در مجموع دو بر یک پیش افتد.

ست چهارم؛ ۲۵-۲۱ روسیه

نخستین امتیاز این ست را امیر غفور پس از چهار بار رد و بدل شدن توپ موفق شد با یک جاخالی امتیاز نخست را بگیرد. شاگردان کولاکویچ که با نمایشی درخشان سعی در کشاندن بازی به ست پنجم داشتند با سرویس‌های هدفدار کاملا دریافت انتهای زمین روسیه را با مشکل مواجه کردند و در همان ابتدا ۴ بر یک از میزبان بلند قامتشان پیش افتادند. بازیکنانئایران که کاملا مهاجمان حریف را شناسایی کرده بودند در زمان استرحت فنی نخست ۸ بر ۶ از روسیه جلو بودند ولی بی دقتی امیر غفور در خط حمله و فرستاد توپ به بیرون زمین حساب کار را در عدد ۸ به تساوی رساند.هرچند بازی کاملا پایاپای دنبال می‌شد و هیچ کدام از تیم‌ها برابر دیگری کم نمی‌آورد این بار داور بالاخره خطای حمل توپ موزارسکی را اعلام کرد تا ایران ۱۳ بر ۱۲ پیش بیفتد ولی بازهم روسیه پس از جاخالی که معروف در توپ دوم به بیرون زد نتیجه ۱۶ بر ۱۴ شد. هرچه به اواخر بازی نزدیک می‌شدیم روس‌ها توانستند در امتیاز ۱۹ سه امتیاز متوالی از سرویس بگیرند تا حساب کار ۲۲ بر ۱۹ شود. در پایان حتی زمان‌های استراحت کولاکویچ نیز جواب نداد و روسیه موفق شد با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ پیروز ست چهارم شود تا در مجموع سه بر یک برنده بازی شود.

با پایان یافتن هفته سوم تیم ملی والیبال ایران باید در هفته چهارم و از روز جمعه با تیم‌های قدرتمند صربستان، لهستان و آمریکا(میزبان هفته چهارم) بازی کند.

در دیگر دیدارهای روز پایانی هفته سوم تیم ژاپن در خانه دست به کار بزرگی زد و موفق شد با نتیجه سه بر دو و با امتیازهای ۲۱-۲۵، ۲۵-۲۱، ۲۳-۲۵، ۲۵-۲۲ و ۱۵ بر ۱۰ به سود خود تمام کردند تا با کسب چهارمین بردشان به رده دهم صعود کنند و در سوی مقابل آتزوری با پنچ برد و شانزده امتیاز از رده هفتم تکان نخورد.

در دیگر دیدار تیم ملی برزیل موفق شد با نتیجه سه بر صفر برابر شاگردان رائول لوزانو در تیم چین به پیروزی برسد تا با هشت پیروزی مجموع امتیازاتش را به عدد ۲۳ برساند اما به دلیل معدل کمتر نسبت به لهستان جایگاهش در رده دوم را تثبیت کرد. چین ست های بازی را با امتیازهای ۲۰-۲۵، ۱۹-۲۵ و ۲۵-۲۷ به حریف نامدارش واگذار کرد تا با دو برد به رده چهاردهم سقوط کند.

در یکی دیگر از دیدارها دو تیم انتهای جدولی آرژانتین و کره جنوبی به مصاف هم رفتند که در پایان باز هم کره‌ای‌ها همانند هشت بازی گذشته نتیجه را با حساب سه بر صفر به شاگردان ولاسکو واگذار کند تا با یک امتیاز تنها تیمی باشد که در سه هفته گذشته هیچ بردی را کسب نکرده است و در قعر جدول باقی ماندند. آرژانتین هم با دو پیروزی امتیازتش را به عدد هشت رساند تا با ایستادن رد رده سیزدهم کمی از قعر جدول دور شود.

در ادامه دیدارهای روز سوم هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ از ساعت ۲۰:۲۰ فرانسه میزبان صربستان است و از ساعت ۲۱:۴۰ استرالیا باید رو در روی آلمان قرار بگیرد. هم چنین در آخرین دیدار هفته سوم و از ساعت ۰۰:۴۰ دقیه بامداد کانادا باید از آمریکا میزبانی کند.

کد خبر 407682

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha