همشهری آنلاین: ۱۱ ماهیگیر ایرانی که قایق آنان در آب های آزاد واقع در ۲۳۰ کیلومتری بندر کراچی در حال غرق شدن بود به کمک نیروی دریایی پاکستان نجات یافتند.

 ۱۱ ماهیگیر ایرانی با کمک نیروی دریایی پاکستان نجات یافتند

به گزارش ایرنا به نقل از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی، یک فروند شناور صیادی ایران که روز جمعه در فاصله 100 مایلی آب های پاکستان دچار حادثه شده بود، از سوی نیروی دریایی پاکستان نجات یافت.

بنا بر این اطلاعیه، با تلاش نیروی دریایی پاکستان، همه 11 ملوان لنج مذکور سالم به بندر کراچی انتقال یافته و به نماینده سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی تحوبل شدند.

بر اساس اطلاعیه سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی، اقدامات لازم برای انتقال این صیادان به ایران در دست انجام است.

سفارت پاکستان در ایران نیز روز شنبه با صدور بیانیه مطبوعاتی در این خصوص اعلام کرد: پس از دریافت اطلاعات درباره مشکل فنی در قایق ماهیگیران حامل پرچم جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی پاکستان واکنش نشان داده و با استفاده از دو بالگرد بلافاصله به جست و جوی محل مورد نظر و عملیات نجات ماهیگیران اقدام کرد.

در این بیانیه آمده است: بالگردهای امدادی همراه کادر پزشکی و ماموران امداد و نجات پس از تلاش فراوان به زعم دید کم در دریای آزاد به شناسایی محل قایق ماهیگیران ایرانی موفق شدند.

بر اساس این بیانیه، نیروی دریایی پاکستان با استفاده از بالگرد اقدام به جابجایی ماهیگیران ایرانی به کشتی کرده و پس از آن کمک های اولیه پزشکی به ماهیگیران ارائه شد.

عملیات نجات ماهیگیران ایرانی 1.5 ساعت به طول انجامید و سپس تمامی سرنشینان قایق ایرانی به سلامت به بندر کراچی منتقل شدند.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دو کشور همسایه و برادرند و نیروی دریایی دو کشور همواره نقش مهمی را برای تعمیق روابط دوجانبه ایفا کرده اند.

کشتی های نیروی دریایی ایران و پاکستان به طور منظم از بنادر دو کشور بازدید می کنند.

در ماه آوریل سال جاری میلادی (اردیبهشت ماه) نیز دریاسالار ظفر محمود عباسی فرمانده نیروی دریایی پاکستان برای شرکت در ششمین اجلاس بزرگ فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند(آیونز IONS) به تهران سفر کرد.

کد خبر 407561

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha