همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی گفت: افزون بر انتخاب ایده‌های برتر برای ساخت پایانه ۱۰۰ میلیون نفری «ایرانشهر» در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، نظام تامین مالی بین‌المللی این طرح ملی در دستور کار است.

شهر فرودگاهی امام خمینی

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی، شامگاه شنبه در آیین رونمایی از ایده‌های برتر پایانه هوایی ایرانشهر در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: امروز آغاز و تکمیل یک طرح بسیار بزرگ ملی کلید خورد و دریافت 565 ایده نشان از توجه علاقه مندان به ایران و توسعه ایران زمین است.

وی ادامه داد: ما در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم و باید هر کار را با توجه به مقدمات آن بدرستی آغاز کنیم تا ارزش افزوده بیشتری را برای ملت ایران بنیان بگذاریم.

آخوندی بر اجرای همزمان طرح جامع شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و طراحی پایانه بزرگ 100 میلیون نفری تاکید کرد و گفت: اتصال این فرودگاه به شبکه ریلی و قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان سبب سازماندهی نظام حمل و نقل در تهران می شود.

  • مشکل ترافیکی یک هزار هکتار انبار و بارانداز در تهران

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: اکنون بیش از یک هزار هکتار انبار و بارانداز در تهران داریم که نه تنها کمکی به تهران نمی‌کند بلکه مشکلات بزرگ ترافیکی و آلودگی زیست محیطی به وجود آورده است.

وی اضافه کرد: تبدیل فرودگاه امام (ره) به یک مرکز لجستیکی بزرگ برای تهران با اتصال به شبکه ریلی، هوایی و زمینی بدون شک نظام حمل و نقل تهران را بسیار متحول می‌سازد؛ زیرا با اتصال ریلی به بنادر شمالی و جنوبی ترخیص کالا در این بندر خشک را بیش از پیش تسهیل می کند.

وي گفت: باید در این منطقه به ایجاد ارزش افزوده برای ملت ایران توجه کنیم و نه اینکه به یک مرکز خرده فروشی تبدیل شود؛ در طرح جامع این فرودگاه همه این تشکیلات باید به عنوان یک مجموعه بزرگ به عنوان یک مرکز اقتصادی ایران مورد توجه قرار گیرد.

آخوندي افزود: ایران در موقعیت جغرافیایی جهان، به عنوان پل فیروزه شرق- غرب و شمال- جنوب است و پایانه ایرانشهر باید پیام رسان صلح و دوستی و پیوند با جهانیان باشد.

  • ظرفیت 25 میلیون نفری پایانه ایرانشهر در مرحله نخست

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما در پایانه ایرانشهر به دنبال ایجاد ظرفیت 100 میلیون نفری هستیم که در مرحله نخست ظرفیت آن 25 میلیون نفر است. آخوندی افزود: وقتی از پایانه مسافری ایرانشهر صحبت می‌کنیم باید تمدن ایرانی در آن به خوبی ارائه شود و با بزرگ‌ترین فرودگاه‌های جهان رقابت خوبی را داشته باشد.

به گفته وی، با افتتاح ترمینال جدید سلام ظرفیت فرودگاه امام خمینی (ره) به 2 برابر افزایش می‌یابد.

  •  565 ایده طراحی

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در این آیین گفت: امیدواریم با توجه به شرایط اقلیمی منطقه، فضایی آرام و با اصالت ایرانی- اسلامی را در این پایانه فراهم کنیم تا هر کسی که وارد ایران می شود متوجه فرهنگ غنی و منحصر به فرد ایرانی شود.

شهرام  آدم نژاد، یادآوری کرد: فراخوان عمومی طراحی این طرح ملی در اسفند ماه سال 1396 داده شد و مهلت آن تا بیستم فروردین بود که تا سوم اردیبهشت ماه تمدید شد. وی افزود: در مجموع 565 ایده برتر به دبیرخانه رسید که کمیته ارزیابی و داوری 6 ایده برتر را انتخاب کرد.

کد خبر 407202

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha